Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Évi 150 ezer darabos gyártási cél a Scaniánál
A Scania másfél milliárd svéd koronát költ kapacitásnövelésre, amelynek eredményeként a jelenlegi 100 ezres éves járműtermelését 150 ezerre tudja emelni – mondta Anders Nielsen, a termelés és logisztika vezetője.
– Hol és hogyan fektet be a Scania kapacitásának növelésébe?
– A befektetések a következő néhány évben valósulnak meg, és elsősorban a már létező fülke, motor, váltó és tengelygyártó üzemegységeinket érintik Svédországban. Ezek az egységek jelenleg is nagyon fontos szerepet töltenek be a Scanián belül. A beruházások 2011 második felében már érzékelhetőek lesznek. Egyrészt folyamatos fejlesztést jelentenek a termelési munkafolyamatainkban, másrészt új gépek beszerzését jelentik. Viszont nincs szükségünk új gyártóegységek felépítésére; a 150 ezer darabos termelés elérésére mai egységeink is elegendőek.
– A Scania svédországi gyártóegységei távol találhatók a jövő nagy potenciájú területeitől, így például az ázsiai és a közel-keleti térségtől. Ez nem jelent problémát?
– Egyáltalán nem, ugyanis világszerte több helyen építettünk stratégiai fontosságú regionális központokat, így közelebb vagyunk ügyfeleinkhez. Koncepciónk lényege, hogy a járművek összeszerelésének az ügyfelekhez a lehető legközelebb kell megtörténnie, függetlenül attól, hogy az alkatrészek jelentős része az európai vagy a dél-amerikai gyártóegységekből kerül ki. Jelenleg ilyen regionális központjaink Oroszországban, Dél-Afrikában, Dubaiban, Malajziában, Tajvanban és Dél-Koreában találhatóak.
– Hogyan lesz képes a Scania növelni termelését, ha a dolgozói állomány létszáma változatlan marad?
– Dolgozóinkat is bevonva tovább erősítjük már meglévő vezetői modellünket, melynek lényege a folyamatos fejlesztés. Ez az erőfeszítés – Scania Termelési Rendszer (Scania Production System, SPS) – a termelékenység javításának hatékony eszköze. A 2008-2009-es gazdasági visszaesés idején nagy hangsúlyt fektettünk dolgozóink továbbképzésére és az előbb említett munkamódszer elsajátítására.
– Milyen céljaik vannak a termelési hatékonyság javításában?
– Az 1990-es évek eleje óta évente öt százalékkal növeltük hatékonyságunkat, ami jónak mondható. De ennél erőteljesebb növekedést kell produkálnunk, ha a következő ciklikus csúcsra el akarjuk érni a 150 ezer darabos éves termelést. Jelenleg azon dolgozunk, hogy az egy fő által legyártott nyolc darab éves járműmennyiséget 15-re emeljük.