Szolgáltatók Egyre népszerűbb az Uber ételfutár szolgáltatása, bár továbbra is veszteséges

Egyre népszerűbb az Uber ételfutár szolgáltatása, bár továbbra is veszteséges

autopro.hu/V.M. | 2020.08.07 13:19

Egyre népszerűbb az Uber ételfutár szolgáltatása, bár továbbra is veszteséges

Fotó: Uber

Jelentős veszteséggel zárta az Uber a második negyedévet, miután fuvarközvetítő szolgáltatásából származó bevételei alig nőttek az áprilisi mélypont óta. Ételfutár szolgáltatása viszont a kijárási korlátozásoknak köszönhetően rendkívüli növekedést produkált, ám ennek ellenére veszteséges maradt.

Hirdetés

Az Uber nettó vesztesége 1,8 milliárd dollár volt az április-június időszakban, bevételei az egy évvel korábbiról 29 százalékkal, 2,24 milliárd dollárra süllyedtek. A kihívások ellenére, a vállalat eltökélt amellett, hogy még 2021 vége előtt nyereségessé váljon. A cél elérésében segítik a költségcsökkentési törekvései, ahogy az is, hogy ételfutár szolgáltatására egyre több étterem hagyatkozik.

A 69 országban elérhető fuvarközvetítő szolgáltatásra jelentős és elhúzódó hatással van a koronavírus-járvány. Az üzletágból származó bevételek az áprilisi mélyponthoz képest csupán 5 százalékkal nőttek, ennek ellenére ez volt az Uber egyetlen szegmense, aminek helyesbített kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA pozitív volt, egészen pontosan 50 millió dollárral.

A fuvarrendelések száma 75 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbit. A foglalások száma országonként változó mértékben közelítette meg a járvány előttit, a járványkezelés eltérő sikeressége miatt. Hongkongban és Új-Zélandon a foglalások mennyisége néha meghaladta a pandémia előttit, Franciaországban, Németországban, illetve Spanyolországban pedig már csak 35 százalékos elmaradás volt éves összevetésben.

Megduplázódott az ételrendelések száma

Az Uber Eats ételfutár szolgáltatásból származó árbevételek összege megduplázódva elérte az 1,2 milliárd dollárt. A megrendelésekben is hasonló, több mint kétszeres növekedés volt mérhető, hála annak, hogy a kijárási korlátozások miatt otthonukban ragadt embereknek megnőtt az igénye az ételek házhoz szállítása iránt.

Mindennek ellenére az üzletág továbbra sem termelt nyereséget. A helyesbített EBITDA érték szerinti veszteség 232 millió dollár volt. Ugyanakkor a vállalat arra számít, hogy a szolgáltatás az országok többségében nyereségessé fog válni a következő években – jelenti a Reuters.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink