Szolgáltatók A nehézségek ellenére sikeres volt a MAJOSZ virtuális kiállítása

A nehézségek ellenére sikeres volt a MAJOSZ virtuális kiállítása

Pörge Béla | 2020.07.20 15:49

A nehézségek ellenére sikeres volt a MAJOSZ virtuális kiállítása

Fotó: MAJOSZ

A szervezők szerint sikeres volt a MAX2020 virtuális kiállítás, hiszen 1500-nál is több látogatója volt a rendezvénynek, és számos külföldi érdeklődőt is vonzott az esemény. Az online rendezés okozott technikai nehézségeket, de ahogy tavasszal az online oktatásban, úgy most a virtuális kiállítások területén is fejlődni kell, hogy a jövőben zökkenőmentesek legyenek a hasonló rendezvények. A MAJOSZ 2021 nyarán is megtartja online kiállítását.

Hirdetés

A MAJOSZ Automotive Xhibition 2020 (MAX2020) virtuális autóipari kiállításra július 14-17. között került sor, az esemény a látogatók számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött volt. A honlapon most is elérhetők az egyes kiállítók standjai, ez három hónapig marad így, addig egyfajta virtuális névjegykártyaként működik a felület.

Dr. Nyirő József, a MAJOSZ elnöke záróbeszédében elmondta, hogy sikeresnek tartja a MAX2020-at, és felhívta a figyelmet arra, hogy a kormány még nem oldotta fel a korlátozásokat, ezért különösen fontos volt ez a rendezvény a tapasztalatszerzés és az innováció miatt. Utalt rá, hogy akadtak technikai problémák az esemény során, de a virtuális kiállítás még a termékfejlesztés szakaszában van, Magyarországon ez volt az első ilyen típusú rendezvény, ezért ez normális.

A MAX2020 célja az volt, hogy a járműipari szereplők megoszthassák egymással a tapasztalataikat és felvehessék egymással a kapcsolatot. Szó szerint egy virtuális expo létrehozása volt a cél, ez pedig sikerült úgy, hogy mindössze egy hónap alatt szervezték meg az egészet.

Jövőre is tart virtuális expót a MAJOSZ

Az idei esemény sikerét mutatja, hogy nagyjából 1500-1600 látogató vett részt rajta, zömmel magyarok, de amerikai, kínai, román, német és cseh látogatók is "ellátogattak" a kiállításra.

Nyirő József szerint a cégek még nagyon óvatosak a digitalizációban, sokan inkább kivárásra játszanak. Éppen ezért külön megköszönte a harminc kiállítónak a részvételt, számukra a MAJOSZ a jövő évi kiállításon ingyenesen biztosít felületet.

A MAX2021 időpontja még bizonytalan, de annyit már lehet tudni, hogy jövő nyáron kerül majd rá sor, míg a MAJOSZ következő rendezvénye szeptember 24-én lesz, a ZalaZone-on tartott éves konferencia, ami online is elérhető lesz.

A MAX2020 standtérképe.

A MAX2020 standtérképe.

Működőképes a virtuális kiállítás

Bejó István, az Xhibition Hungary Kft. ügyvezető-igazgatója szerint a kiállítás négy napja bebizonyította, hogy helye van az Xhibitonnak az online világban. A szervezőknek sikerült úrrá lenniük a kezdeti nehézségeken, jövőre pedig sokkal fejlettebb és kiforrottabb rendszert ígérnek, többek között valós idejű analitikával és nagyobb interaktivitással.

Bejó István elmondta, hogy a négy nap alatt 22 órányi előadást tartottak, ezalatt ötször próbálták meghekkelni a rendszert, egy alkalommal komoly támadásról volt szó, de egyik sem járt sikerrel.

Az Xhibition megköszönve a MAJOSZ-nak az idei évi bizalmat, ingyen biztosítja majd a részvételt a jövő évi virtuális expón az idei harminc cégnek.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink