Szolgáltatók A MEWA üzleti alapötlete a megosztáson alapul

A MEWA üzleti alapötlete a megosztáson alapul

autopro.hu | 2020.01.22 13:44

A MEWA üzleti alapötlete a megosztáson alapul

1908 óta megosztáson alapuló üzlet: törlőkendők iparvállalatoknak és műhelyeknek. (Fotó: MEWA)

A MEWA német textilszolgáltató idén fennállásának 111-ik évfordulóját ünnepli. Hermann Gebauer német vállalkozónak 1908-ban támadt egy olyan üzleti ötlete, amelyre ma azt mondanánk: a megosztás alapú gazdaság modelljére támaszkodik. Ez az ötlet akkoriban és napjainkban is sikeresnek bizonyult – ezt tá-masztják alá a vállalat gazdasági mutatószámai.

Hirdetés

A MEWA 2018-ban 704 millió euróra növelte forgalmát (2017: 672 millió euró). A dolgozók száma 5600-ra (2017: 5.200) nőtt, és immár 188 ezer ügyféllel (2017: 184.600) állnak szerződésben. A MEWA nemrégiben belépett a brit piacra, és ezzel a bővüléssel már 21 országban 45 telephelyen van jelen. A MEWA webolda-lának felhasználói számára beindult a live chat szolgáltatás és további digitális fejlesztések is előkészítés alatt állnak.

Fenntarthatóság a fókuszban

Az üzleti sikerrel párhuzamosan a környezetvédelmi szemlélet is folyamatosan előtérben van. A többször felhasználható termékekre alapozott modell, az erőforrásokkal takarékoskodó folyamatok és a nyújtott szolgáltatás keretében megszervezett hatékony újrafelhasználás együttesen járulnak hozzá a környezetvé-delem és a fenntartható fejlődés ügyéhez. A MEWA ezen a területen folyamatosan haladni kíván az idővel, ezért 63 millió euróra (2017: 45,1 millió euró) növelte a berendezésekre és környezetvédelmi technológiák-ra fordított beruházásainak volumenét.

Használat után a törlőkendőket összegyűjtik, kimossák majd újra kiszállítják. (Fotó: MEWA)

Használat után a törlőkendőket összegyűjtik, kimossák majd újra kiszállítják. (Fotó: MEWA)

Magyarországon a MEWA 2007 óta van jelen. „Magyar partnereink is nagyra értékelik cégünk elkötelezett-ségét a minőség, a környezetvédelem és a szolgáltatások terén” – mondta Horváth László ügyvezető. „A MEWA új, a megosztás alapú gazdaságon alapuló stratégiai iránya megfelel a legmodernebb trendeknek, és ezt a piac is visszaigazolja számunkra” – hangsúlyozta az ügyvezető, aki büszkén utal a tényre, hogy a MEWA magyarországi vállalata 2019-ben másodszor nyerte el a Business Superbrands védjegyet.

Megosztás alapú felhasználás

A megosztás alapú gazdaság lényege, hogy nem kell a dolgokat birtokolni ahhoz, hogy használjuk őket: minden bérelhető, kölcsönözhető, megosztható. Pontosan ezt csinálja a MEWA – Magyarországon első-sorban a textilből készült ipari törlőkendőkhöz nyújtott komplett szolgáltatással – immár 111 éve. A „textil-megosztás” a MEWA 1908-ban történt alapítása óta azt jelenti: birtoklás helyett használjuk.

A MEWA-nál a kiszállítás előtt ellenőrzik a törlőkendők minőségét. (Fotó: MEWA)

A MEWA-nál a kiszállítás előtt ellenőrzik a törlőkendők minőségét. (Fotó: MEWA)

A MEWA Európa-szerte 45 telephelyen nyújt teljes körű szolgáltatást vállalati partnereinek, akiket munka- és védőruházattal, törlőkendőkkel, olajfogó és belépőszőnyegekkel, gépalkatrésztisztító berendezésekkel lát el. Ezenkívül a MEWA márkakatalógusából munkavédelmi cikkeket is lehet rendelni.

A MEWA csoport 2018-ban 704 millió eurós árbevételt ért el. Az 1908-ban alapított vállalat ma vezető szerepet játszik a textilmenedzsment piacon. A MEWA-t 2013 novemberében a legjobbak között jelölték a Német Fenntarthatósági Díjra. A zsűri „A fenntartható fejlődést leginkább szolgáló németországi termékek és szolgáltatások” kategóriában a legjobb három vállalat közé juttatta. 2019-ben a Deutsche Standards kiadó negyedszer adományozta „Az évszázad márkája” elismerést a MEWA-nak. 2015 január-jában a MEWA ismét kitüntetést kapott, második alkalommal választották a törlőkendő-ágazat világpiaci vezető vállalatának. A MEWA magyarországi vállalata 2019-ben másodszor is elnyerte a Business Superbrands elismerést.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink