Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
ZF: A szintetikus üzemanyagok jobbak, mint az e-autók
Ha emissziócsökkentésről van szó, a ZF sokkal értelmesebb ötletnek tartja a szintetikus üzemanyagok bevezetését az elektromos autók használata helyett. Stefan Sommer vezérigazgatót ezért arról kérdezték, hogy Németország az elektromos autókba, vagy a szintetikus üzemanyagokba fektessen-e.
– Őszintén, most kell meghoznunk a döntést, hogy a szintetikus üzemanyagokba, vagy az e-mobilitásba fektetünk-e. Mindkettő együtt túl drága lenne – mondta el Sommer. – Ha a következő öt évben a töltőállomás-infrastruktúrába fektetünk, akkor a szintetikus üzemanyagok sorsa eldőlni látszik.
Az elektromos töltőállomások kiépítése sokba kerül és sokáig is tart, ellentétben a szintetikus anyagokkal, amiknek nem csak az az előnye, hogy az emberek a már meglévő benzinkutakat tudnák használni, hanem az is, hogy az autókat sem kellene átalakítani. A széndioxid, ami az üzemanyag égésekor keletkezik, megfelel annak, amit az előállításkor a rendszerből kiszednek vagy megkötnek - ezért lesznek ezek az üzemanyagok széndioxid-semlegesek.
Ha a szintetikus megoldást választják, Németországnak arra is meg lenne az esélye, hogy átvegye Kínától a vezető szerepet a benzines és dízelmotorok technológiájában.
– Kína az elektromobilitásba fektet, hogy ezzel magát az autóipar technológiai nagyhatalmává fejlessze – magyarázta Sommer. – A dízel és benzinmotoroknál azonban a technológiai tudás előnye nyugaton, ott is főként a németeknél nagy, ezért nem sietik el a döntés meghozását sem.