Szolgáltatók Rényi-Vámos Ádám: 2013 az újdonságok éve lesz

Rényi-Vámos Ádám: 2013 az újdonságok éve lesz

Biró Csongor | 2013.04.30 08:18

Rényi-Vámos Ádám: 2013 az újdonságok éve lesz

A Nissannál évek óta már régióban gondolkodnak, így nem meglepő a márka tudatos építése. Rényi-Vámos Ádám Magyarországért felelős igazgatót a Nissan magyar piacon betöltött szerepéről és a nyáron hazánkban is megérkező új Leaf villanyautóval kapcsolatban kérdeztük.

Hirdetés

Hogyan értékeli az elmúlt évet, milyen eredményekkel zárt a Nissan Magyarországon? Hogy vészelte túl az elmúlt évet a márkakereskedői hálózat? Hogy áll a Nissan a közép-kelet-európai térségben?
-
A tavalyi pénzügyi évben a Nissan hajszálnyit javított hazai piaci részesedésén. Ez annak a tükrében, hogy nem érkeztek új Nissan modellek a piacra, nem rossz eredmény. A közel 2600 regisztrált autóval a kilencedik legerősebb márka lettünk a magyar piacon. Örömmel mondhatom, hogy a tavalyi évben sem zárt be magyar Nissan kereskedő, ami mutatja, hogy a márkakereskedői hálózatunk erős lábakon áll. Ha a régiónk piacait hasonlítjuk össze, akkor az látható, hogy míg a magyar piacon egy minimális felfelé irányuló trend van, addig a cseh, a szlovák és a lengyel piacokon 4-6 százalékos visszaesés történt az előző évhez képest. A Nissan a cseh és a szlovák piacokon növelte részesedését, a lengyeleknél némi visszaesés látszik.

Rényi-Vámos Ádám

Mit hoz 2013, milyen változások várhatók a márka életében? Milyen új termékek jelenhetnek meg idén?
-
Az idei év az újdonságok éve lesz. Februárban bemutatkozott a Nismo márka, amely a sportos verziók sorozatát fogja fémjelezni, és e sorozat első tagja a Nissan Juke Nismo. A nyáron a Nismo kínálat a 370Z-vel bővül, és azt követi majd a GT-R Nismo. Júliusban megérkezik hazánkba a már Európában gyártott új Leaf, a 100 százalékban elektromos hajtású autónk, amely az Év Autója lett 2011-ben, és a városi közlekedés új korszakát nyitja meg. Szeptemberben érkezik a kereskedésekbe a Micra ráncfelvarrt változata, amellyel komolyan megváltozik az autó karaktere. Októberben mutatjuk be az új Note-ot, melynek világpremierje márciusban a Genfi Autószalonon volt. Piacra kerül továbbá a Navara új belépő változata 140 lóerővel, amelyet igazi munkagépnek szánunk. Mindezek mellett idén is több limitált szériát tervezünk, többek között a Juke és a Navara modellekből.

Milyen fejlesztések, beruházások várhatók a következő 3-5 évben? Hogyan látja a távolabbi jövőt, milyen szerepet tölthet be a márka a világ, az európai és a magyar piacon tíz év múlva?
-
Ahogy a Nissan Power 88 középtávú üzleti tervünk bejelentésekor ígértük, ezekben az években igazi modellújdonság-dömpinggel érkezünk. Kedvcsinálónak annyit tudok elárulni, hogy az elkövetkező években kijövünk egy teljesen új Qashqai-jal, egy tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművel, és a régen várt alsó-középkategóriás ferdehátúval is. A Nissan eltökélt szándéka, hogy 2016-ra a világpiacon 8 százalék részesedést érjen el, és profitabilitása egy nagyságrendekkel magasabb szintre kerüljön, ráadásul fenntartható módon. Ennek értelmében Európában és hazánkban is jelentős előrelépésre készülünk, melynek legfőbb alapja az új szegmensek meghódítása lesz új modellekkel.

Rényi-Vámos Ádám április 1-jétől a Nissan country managere Magyarországon. Rényi-Vámos Ádám (39) az autó-kereskedelem számos területén megfordult. A gépjármű-finanszírozásban szerzett tapasztalatait először a Suzuki hálózatában kamatoztatta, majd 2005-ben a Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft.-nél területi vezetőként folytatta pályafutását. 2006-ban visszatért a Suzuki hálózatába, ahol a Magyar Suzuki és az Itochu megbízásából felépítette majd vezette a Suzuki Világ márkakereskedést. 2008-ban tért vissza a Nissanhoz, hogy a lengyel, cseh, szlovák és magyar piacok értékesítési tevékenységét támogassa. Két gyermek édesapja, és szabadidejében szívesen főz a családja számára.

Lát-e esélyt arra, hogy Magyarországon terjeszkedjen gyártóbázissal a Nissan? Ez milyen feltételekkel következhetne be?
- Jelenleg nincs tervbe véve ilyen irányú beruházás.

Közös tüzelőanyag-cellás terveket sző a Mercedes és a Nissan. Milyen fejlesztések zajlanak jelenleg a Nissannál, mikorra várható tüzelőanyag-cellás autó?
- Ez egy kísérleti projekt, amely a közeljövőben biztosan nem kerül utcai autókba. Fontos ezt az irányt is kutatnunk, mert egy valós, reális alternatíva hosszútávon, de csakis hosszabb távon. A Mercedes és a Nissan is régóta kutatja ezt a területet, így van alapja a közös munkának és van értelme az eddigi tapasztalatok megosztásának. Általában a Daimler-Nissan együttműködésről azt kell tudni, hogy főleg a motorok megosztása van az együttműködés középpontjában. Kisebb hengerűrtartalmú motorokban a Nissan erősebb, míg a nagy benzinmotorokban a Mercedesnek van komoly tapasztalata.

A Nissan Leaf már jó ideje a piacon van, de Magyarországra csak idén vezetik be. Lesz valamilyen vásárlásra ösztönző program?
-
Fontos megjegyezni, hogy a későn indulás előnye, hogy mi már a második generációs Leafet fogjuk értékesíteni, azt a változatot, amely két év globális értékesítés és közel hatvanezer eladott autóval gyűjtött tapasztalatunk alapján több mint száz ponton változott. Az új Leaf hazánkban június közepétől lesz megrendelhető, és az első járművek július elején érkeznek meg a márkakereskedésekbe. Az indulóár bőven a korábban ígért 9 millió forintos határ alatt marad. Az árlista 8 774 500 forintos ártól indul.

Kompakt, felső-közép- és felsőkategóriás autó mikor várható az európai kínálatban? Ezek nélkül nem tud érvényesülni a márka a cégautós piacon.
- A régóta várt alsó-középkategóriás ferdehátú modellünk piacra dobása a következő három évben megtörténik, és az autót Európában, a spanyolországi gyárunkban fogjuk gyártani a helyi piacok számára. Felső-közép és felsőkategóriás tervekről nem tudunk beszámolni.

A Leaf jócskán átlépte az ötvenezres álomhatárt, ezzel a legnépszerűbb elektromos autó a világon. Mi a tapasztalat a Leafekkel kapcsolatban, hány kilométeren, hány töltésen vannak túl? Tudnak-e bármilyen meghibásodásról? Mit tesz a Nissan, hogy javuljon a töltőinfrastruktúra?
-
Sosem látott magasságban van az ügyfelek elégedettsége. 93 százalékos arányban nyilatkoznak úgy, hogy autójukkal nagyon elégedettek. Ez a közel 60 ezer autó 290 ezer kilométert tett meg, és örömmel tapasztaljuk, hogy az akkumulátoraik a vártnál is sokkal jobban állják a hétköznapi szolgálat megpróbáltatásait. Az autók többsége egy SIM-kártya segítségével – és természetesen a tulajdonos tudtával – folyamatosan küld bizonyos használati paramétereket és az akkumulátorra vonatkozó adatokat a fejlesztőközpontunk számára, és ezt a rengeteg tapasztalatot fel tudjuk használni a jövőbeli elektromos járműveink fejlesztésében.

Kiemelt Partnereink