Szolgáltatók Rákaptak a magyarok a hibrid BMW-kre is

Rákaptak a magyarok a hibrid BMW-kre is

Kuthi Áron | 2018.07.17 08:34

Rákaptak a magyarok a hibrid BMW-kre is

Sokkal felkészültebbek a magyar BMW-vásárlók, mint tíz éve, konkrét igényekkel érkeznek a márkakereskedésbe. Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője szerint nagy motiváló erő a zöld rendszámra kapható állami támogatás a vásárlásnál.

Hirdetés

Milyen friss eladási adatokról számolhat be?
– Az idei első hat hónapban 1493 BMW-t és 122 Minit értékesítettünk, ami a BMW-nél 14%-os bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legnépszerűbb modellünk a BMW 5-ös sorozata 319 darabbal, melyet a 3-as, az X5-ös, az X3-as és az X1-es modellek követnek, de nagyon jól indult idén márciusban az X2-es modellünk is. A Mininél a 3-5-ajtós modellek a legnépszerűbbek, de a Countryman is jól szerepel, a magyar vásárlók különösen keresik a kategóriában továbbra is egyedülálló plug-in-hibrid verziót.

Mennyire lett népszerű az i3 modell? Jellemzőek a céges flottavásárlások?
A BMW i3-as bevezetése óta töretlen népszerűségnek örvent, tavaly egész évben 127 darabot, idén az első hat hónapban 71 autót adtunk át ügyfeleinknek. Nagyon motiváló a zöld rendszám és az állami támogatás, melynek meghosszabbítását a BMW Group Magyarország is üdvözölné. A vásárlások nagyobb része céges (ebben az 1-2 fős kisvállalkozások is cégnek minősülnek).

Mennyire érdeklődnek a vásárlók az innovatív technológiák iránt, úgymint vezetéstámogatás, hálózatba kapcsolás, navigáció és a többi?
A BMW az elsők között lépett be az elektromos és plug-in-hibrid modellek piacára, jelenleg mi kínáljuk a legszélesebb elektromos meghajtást alkalmazó palettát, a BMW i3 és i8 mellett, a 225xe, a 330e, az X5 40e a 740e és Le, valamint az 530e is elérhetőek, melyeket a Mini Cooper S E Countryman ALL4 egészít ki. A magyar vásárlók is kimondottan fogékonyak az új technologiára. Ha egyes opciókat nézünk, a BMW abban is erős, lézerfényszóró, head-up kijelző vagy éppen a display-kulcs mind keresett extrák.

– Hogy látja, mik a félelmek az önvezető technológiával kapcsolatban?
– A következő tíz évben az autóipar meghatározó változáson megy majd keresztül, melynek a küszöbén állunk. A BMW Group jelenleg a 7-es és az 5-ös sorozatokban már kínál kormányzás- és sávváltás-segítő asszisztenseket, az automatizmus következő fokozata már jelentősen nagyobb kényelmet és hatékonyságot hoz majd, miközben a forgalom biztonsága is fejlődik. A BMW Group 2021-ben mutatja be az első nagyfokú, vagy akár teljes autonóm közlekedésre képes modelljét a BMW iNextet. Ezen a modellen, illetve annak technikai, jogi és egyéb nemzetközi törvényeket és szabályzást teljesítő egyéb feltételein, rendszerein folyamatosan dolgozik. Az ügyfelek biztonsága a vállalat elsőszámú célja, így már a széleskörűen kipróbált és tesztelt új technológiák bevezetésével is rendkívül körültekintően lép majd piacra a BMW Group.

– A BMW nagy energiát fordít e-töltő infrastruktúra kiépítésébe például Amerikában. Magyarországon hogy áll ez a munka, hogy teszi a márka elérhetőbbé az alternatív mobilitást?
– Magyarországon a közeljövőben várható azon új töltőberendezések telepítése, melyben a BMW más vállalatokkal együtt részt vesz.

Mini Cooper S E Countryman ALL4

– Milyen újabb vevői igények, fogyasztói trendek jelennek meg? Ezekre hogyan reagálnak cégcsoport-szinten, egészen a márkakereskedésekig bezárólag?
– Az elektromobilitás az egyik legmarkánsabb irány, erre a BMW Group már ma is széles kínálattal reagál. A technika folyamatos fejlődésében szintén élenjár a vállalat, számos olyan úttörő, a vezetés biztonságát szolgáló berendezés nálunk jelent meg először Európában, melyet később az iparág is követett. Legyen az a head-up kijelző, a lézer fényszóró vagy éppen a parkolást könnyítő remote parking funkciók. A BMW szintén először jelent meg bizonyos kategóriákban sikeres újdonságookal, melyeket az elmúlt tizenöt évben a prémium kategóriatársak is követtek, így történt anno az első X3, X6, X1 és X4 modellekkel, illetve idén márciusban az X2-essel. A márkakareskedések szolgáltatásainak minősége, illetve azok fejlesztése is folyamatos cél, ma az ügyfelek sokkal tájékozottabbak és felkészültebbek, mint tíz évvel ezelőtt, és már nagyon tudatosan keresnek bizonyos extrákat, szolgáltatásokat.

– Hazai márkakereskedési és szervizhálózat tekintetében elégedettek? Milyen fejlesztések vannak ezen a fronton?
– A hazai márkakereskedői eredményekkel elégedettek vagyunk, a hálózat BMW és Mini fronton is bővülhet idén.

– A BMW hogyan épít bizalmat a vásárlók felé, milyen szolgáltatás-csomagokat ajánl? Különös tekintettel a környezetvédelemre, az informatikára, egyéb ügyfélprogramokra.
– A BMW nagy súlyt fektet az ügyfelek elégedettségének további növelésére, annak fejlesztésébe. Célunk, hogy ne csak az újautó vásárló, hanem a használt BMW-t kereső ügyfél is valódi értéket kapjon. A BMW Premium Selection használtautó-program jó példa erre. A vásárlók lojalítása, a márkáról kialakított pozitív kép ápolása érdekében számos eseményt szervezünk, melyen nemcsak maga az autó, hanem a sport, a kultúra vagy a környezetvédelem is fontos szerepet kapnak. A Brain Bar a világ egyik legnagyobb jövő-fesztiválja, melyet kezdetektől támogatunk a BMW i-vel, a DTM hungaroringi futama évek óta szerves része a magyar autósportnak, valamint a Magyar Állami Operaház és a BMW pedig stratégiai együttműködő partnerek.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink