Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pedig nem is autógyártó: kínai hódítást tervez a Magna
Az egyik legnagyobb szerződéses gyártó, a kanadai vállalatcsoport tagja már most is rengeteg neves márka modelljeit készíti, ám még ennél is nagyobbat dobhat Kínában: a BAIC-kal közösen elektromos autók gyártásába kezdhet.
Több alkalommal is beszámoltunk róla, milyen jól megy a szerződéses gyártó Magna szekere. A kanadai konszernóriással a Mercedes, a BMW vagy épp a Jaguar is kapcsolatban áll, számukra nem ritkán ikonikus modelleket (például G-osztályt) készít. A jelek szerint a Magna megtartaná autógyártói lendületét, hiszen elektromos autók készítését tervezi a világ legnagyobb autópiacán.
A szerződéses gyártás érdekében a vállalat rögtön két joint venture-t is alapított Kínában a helyi BAIC elektromos autók gyártására specializálódott leányával, a Beijing Electric Vehicle-lel (BEV). Ezúttal alighanem tényleg nem csak marketingfogás, hogy a Magna feje, Don Walker történelmi mérföldkőnek nevezte a lépést, hiszen a közös munka során prémium elektromos járművek fejlesztésével és gyártásával foglalkoznak majd – az ebből a szempontból is legígéretesebb kínai piacon, ahol becslések szerint 2020-ban már ötmillió elektromos személykocsi futhat majd az utakon.
A két közös vállalat annak a BAIC-üzemnek az irányítását is átveszi, ahol a tervek szerint 2020-tól megkezdődik a kínai gyártó egyik elektromos típusának szériagyártása. A telephely évente 180 ezer autó előállítására képes.