Szolgáltatók Opel: Magyarországon szeretnénk autót eladni

Opel: Magyarországon szeretnénk autót eladni

autopro.hu/B.Cs. | 2013.07.03 11:46

Opel: Magyarországon szeretnénk autót eladni

Rossz évkezdet után némileg javuló tendencia – a magyar személygépkocsi piac az első félévben 2,2 százalékos csökkenést szenvedett el. A számok kedvezőtlenebbek a haszonjármű fronton, ahol a csökkenés 13 százalék fölötti. Ebben a piaci környezetben az Opel a személyautó eladásokban a második helyen áll 2376 autóval, ami 10 százalék fölötti részesedést jelent.

Hirdetés

Az Opel az elmúlt esztendőben az 1250 rendőrségi Astra Classic leszállításával túlteljesített, az idei esztendőben reálisan az volt a cél, hogy a személyautó piacon évek óta őrzött első helyezését megtartsa. Jogszabályi változások miatt 2013-ban nem forgalmazhatják az egyébként igen népszerű, az Opel eladásainak harminc százalékát adó Astra Classicot, így komoly kihívást jelent a forgalmazónak ennek pótlása. A Corsa beváltotta a reményeket, az Astra eladásai azonban elmaradnak a tervezettől. A még frissnek számító Mokkával kapcsolatban ellátási gondokkal küszködnek, több a megrendelés, mint az autó - derült ki a márka féléves eredményeit összefoglaló sajtótájékoztatón.

„A cél továbbra is változatlan” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „Úgy gondoljuk, hogy az év végéig reális cél az, hogy az Opel ismét a dobogó legfelső fokán állhasson. 2013. első felében két olyan újdonsággal jelentkeztünk, amelyektől nem vártunk sok százas eladást. Az Adam és a Cascada ugyanakkor azt igazolja, hogy az Opel bátran fejleszt és új prémium szegmensekben jelentkezik. A flottavásárlások által dominált piacon sikereket várunk az ősszel megjelenő új Insigniától, amely meghatározó szereplője a felső-közép kategóriának. Az Insignia modellek sorát az új Country Tourer bővíti. A márka hazai jó megítéléséhez hozzájárul az is, hogy a Szentgotthárdon felépült új motorgyárban már készülnek az új 1,6-os benzin és dízelmotorok és a paletta jövőre kisebb benzinesekkel bővül.”

Opel Insignia Country Tourer

Egyre inkább az a kép alakul ki az Opelről itthon, hogy egy megbízható német márka magyar szívvel. A motorpaletta-változással az európai piacon forgalmazott Opelek többségében magyar motor szolgál majd. Az igazgató elárulta, hogy július 9-én nagy bejelentést tesz az Opel Szentgotthárd, de azt is megtudtuk, hogy az Opel-gyár támogatja egy városi sportcsarnok építését is.

Koncz Gábor

Koncz Gábor aggodalmának adott hangot, azzal kapcsolatban, hogy a magyar autópiacon a múlt évi regisztrációs adó csökkentés óta egyre nagyobb szerepet kap a reexport.

Tavaly a forgalomba helyezett, majd kivont autók aránya 9 százalék körül volt, az idén az első félévben ez már közel 14 százalékos. A reexportot az Opel nem támogatja, eladásaiban elhanyagolható szerepet játszik, de van olyan piaci szereplő, amely többet ad el külföldre, mint idehaza.

Koncz Gábor arra hívta fel a figyelmet, hogy miután a hazai hivatalos statisztikák a forgalomból kivont autókkal nem csökkentik a piaci számokat, a reexport torzítja a valós piaci képet.

„Az Opel esetében ez azt jelenti, hogy a valós hazai eladásokkal számolva piaci részesedésünk 1,26 százalékkal lenne több és a márka az összesített (személy és kishaszon) tabellán két hellyel lépne feljebb. Mi Magyarországon szeretnénk autót eladni.”

Hirdetés

Kiemelt Partnereink