Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem veszik a dízeleket, bajban lehetnek a német kereskedők
Egyre nagyobb veszteségeket okoz a német autókereskedelmi ágazatnak a dízelautók csökkenő népszerűsége. A lízingcégekhez általában három év használat után visszakerülő dízelautókat például csak nagy árengedményekkel lehet továbbértékesíteni - tájékoztatta a dpa hírügynökséget a gépjármű-kereskedelmi szervizágazat szakmai képviseleti szervezete, a ZDK szóvivője.
A lízingszerződés értelmében ugyanis a lízingelő fél a szerződési idő lejártakor a maradványérték kifizetésével vagy megvásárolhatja a járművet, vagy akár vissza is adhatja azt a kereskedőnek. Az utóbbi megoldás a jelenlegi piaci kondíciók mellett nagy értékvesztéssel terheli meg a kereskedő mérlegét.
A ZDK (Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe) szóvivőjének elmondása szerint a már egyébként is mintegy 25 százalékos veszteség mellett tovább nehezíti piaci helyzetüket az autógyáraknak a korosabb dízelautók új modellre cserélésére adott támogatása is, ami a használtautó-készletek felhalmozódásához vezetett. Amennyiben sorra kerül a korosabb dízelautók belvárosi forgalomból való kitiltása is, az még tovább fog rontani a helyzeten.
Ágazati statisztikák szerint jelenleg már mintegy 350 ezer Euro-5 besorolású dízeljármű halmozódott fel a használtautó telepeken Németországban. Minden egyes lízingből visszavett jármű napi 28 euró költséget okoz a kereskedőnek a ZDK szerint.
Az ágazatot az tudná kihúzni szorult helyzetéből, ha megszületne a megoldás a korosabb dízelautók utólagos műszaki átalakítására, amivel újra értékesíthetővé lehetne tenni őket. A szervizágazat már felkészült a munka elvégzésére, hatósági engedéllyel rendelkező berendezés egyelőre azonban egyrészt nem is létezik, másrészt számos autógyártó nem is hajlandó magára vállalni az átalakítás költségeit és berendezés garanciáját.