Szolgáltatók Nem tudni, milyen hajtás lesz a befutó, de több töltőállomás kell

Nem tudni, milyen hajtás lesz a befutó, de több töltőállomás kell

MTI | 2019.05.24 16:19

Nem tudni, milyen hajtás lesz a befutó, de több töltőállomás kell

Szakmai konferenciát tartottak a zalaegerszegi önvezető tesztpályán.

Hirdetés

Nem létezik olyan egységes megoldás a jövő közlekedésének fejlesztésében, mint amilyet annak idején például a belsőégésű motorok megjelenése jelentett, a járműipar szereplőinek egy sor új kihívásnak kell megfelelniük – jelentette ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Zalaegerszegen, a III. Mobil Járműipari, Logisztikai Szakkiállítás és Konferencia megnyitóján.

A hibridé a jövő

A miniszter a ZalaZONE járműipari tesztpálya fogadó épületében megrendezett szakmai tanácskozáson szakemberek előtt úgy fogalmazott: egyelőre a belsőégésű motorral hajtott járműveket sem kell leírni, a fejlesztéseknél azonban előtérbe fognak kerülni az olyan hibrid megoldások, amelyeknél egy jármű többféle hajtással is rendelkezik.

Sokkal több töltőállomás kell

Az elektromos hajtással rendelkező járművek esetében sem mindegy, hogy az általuk használt energiát mennyire környezetkímélő módon állítják elő. Ahhoz pedig, hogy ezek a járművek elterjedjenek, negyvenszer annyi töltőállomásra lesz szükség, mint amennyi jelenleg van – mondta a miniszter.

Na de ki a felelős?

Szólt arról is, hogy az önvezető járművek alkalmazása ma már nem jelent technológiai kihívást, sokkal inkább jogi és erkölcsi kérdésekre kell választ találni. Például arra, hogy az autonóm működő, egymással kommunikáló járművek hozhatnak-e döntést egy-egy veszélyes helyzetben? – vetette fel. Tény, hogy működésükkel sokkal biztonságosabbá válna a közlekedés, de ha mégis bekövetkezne egy baleset, azért vajon ki lenne a felelős? – tette hozzá.

Irány Zala!

Palkovics László kitért rá: Magyarországon ma már minden prémium márka jelen van, legtöbben nemcsak gyártani, hanem fejleszteni is szeretnének nálunk.

Ehhez kínál kiváló környezetet és feltételeket a 45 milliárd forintos beruházással épülő ZalaZONE járműipari tesztpálya, amelynek első ütemét néhány napja adták át.

A pálya asszisztens rendszerek tesztelésére is alkalmas

A szakmai konferencián Hamar Zoltán, a Zala ZONE üzemeltetési vezetője mutatta be a beruházást, szólt a tesztpálya további fejlesztésének irányairól.

Kiemelte, hogy a zalaegerszegi pálya nem kizárólag az önvezető járművek tesztelésére alkalmas, tesztelhetők ott azok a már mindennapokban használt járművek is, amelyek egyre több vezetést támogató, részben önműködő asszisztens rendszerrel rendelkeznek.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink