Szolgáltatók Nem kell már útnyilvántartást vezetni az áfa visszaigényléshez

Nem kell már útnyilvántartást vezetni az áfa visszaigényléshez

autopro.hu/Sz.F. | 2019.01.10 16:12

Nem kell már útnyilvántartást vezetni az áfa visszaigényléshez

2019. január 1-jétől útnyilvántartás vezetése nélkül is visszaigényelhetik a tartós bérleti szerződéssel cégautót fenntartó vállalkozások a bérleti díj áfájának 50 százalékát.

Hirdetés

Az egyszerűsödő adminisztrációs követelményeknek köszönhetően várhatóan többen élnek majd ezzel a lehetőséggel, ami még kedvezőbbé teszi a komplex szolgáltatási csomagot jelentő tartós bérleti konstrukciót.

– Tapasztalataink szerint a magyar kis- és középméretű vállalkozások jó részének kapacitási okok miatt komoly gondot okoz az áfa visszaigényléshez szükséges útnyilvántartás folyamatos adminisztrációja. A jogszabálymódosítással ez a probléma viszont megszűnik, így várhatóan még többen élnek majd az 50 százalékos visszatérítés nyújtotta előnyökkel – mondja Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója.

Az áfa visszatérítés lehetősége mellett a tartós bérlet fontos előnye, hogy a szerződéssel a cég egy komplex szolgáltatási csomagot vesz igénybe, amelybe a jármű finanszírozása mellett a flotta kezelése is beletartozik. A konstrukció jellemzően magába foglalja az autók szervizeltetését, a biztosítási ügyintézést, az esetleges baleset és büntetés kezelését, valamint a cég mobilitásának biztosításához a csereautó szolgáltatást is. Nem utolsó sorban a tartós bérlet hosszú távon kiszámíthatóvá, átláthatóvá teszi a költségeket, és optimalizálja a cégautók által megkövetelt ráfordítást.

Kiemelt Partnereink