Szolgáltatók Nagy Norbert: titkunk a minőség, a dizájn és a hét év garancia

Nagy Norbert: titkunk a minőség, a dizájn és a hét év garancia

Biró Csongor | 2013.05.02 08:23

Nagy Norbert: titkunk a minőség, a dizájn és a hét év garancia

A Kia egyre több személyautó kategóriában kínál friss modellt, mindegyiket hét év garanciával. A Kia és a Sportage ráadásul a szomszédos Szlovákiából érkezik hozzánk. Nagy Norberttel, a Kia Motors ügyvezetőjével a koreai márka sikereiről, várakozásairól és magyarországi kötödéséről beszélgettünk.

Hirdetés

Hogyan értékeli az elmúlt évet, milyen eredményekkel zárt a Kia Magyarországon? Hogyan vészelte túl az elmúlt évet a márkakereskedői hálózat?
- Az elmúlt években a Kia szép pályát írt le Magyarországon a piaci részesedés tekintetében. A néhány évvel ezelőtti mindössze egy százalékról személyautók esetében 2012. végére 3,5 százalékos piaci részesedést értünk el. Eladásainkat nagyban segítette, hogy teljesen megújítottuk modellpalettánkat. Új autóink európai dizájn nyelven szólalnak meg, egy részük Európában is készül. 2010-től mindegyik autónkra hét éves garanciát vállalunk; ezért is szeretik a magyar piacon a Kiát. Márkakereskedői hálózatunk a válság előtti 44 értékesítési pontról tavalyra 25-re csökkent. A folyamatnak része volt egyfajta természetes szelekció is, de ez alól egyetlen márka hálózata sem volt kivétel. A Márkakereskedői struktúránk átalakult: vannak a nagykereskedőink, mint a Jász-Plasztik és a Pappas Autó, négy-négy kereskedéssel, illetve vannak a vidéki, legtöbb esetben többmárkás kereskedőink. Kizárólagosan Kia-t forgalmazó kereskedésünk mindössze kettő van, Székesfehérváron illetve Kaposváron.

Nagy Norbert

Csupa jó hírek érkeztek az év végén a Kiáról: rekord a világpiacon, rekord Zsolnán és az itthoni értékesítés és részesedés is nőtt. Mi a Kia sikerének a titka?
- A hét év garancia nagyon fontos érv, aminek a jó minőségű termék az alapja és az a dizájn nyelv, amelyet a híres német dizájner, Peter Schreyer álmodott meg. 2,7 millió Kiát értékesítettünk tavaly világszerte.

Mit hoz 2013, milyen változások várhatók a márka életében? Milyen új termékek jelenhetnek meg idén?
- Az idei évtől újra lesz autónk a közepes egyterű szegmensben: a családi Kia Carensnek a piaci bevezetése májusban várható. Hamarosan érkezik a háromajtós pro_cee’d és annak a még sportosabb GT és egyedi GT First Edition változata. Utóbbiakat 1,6 literes turbómotor hajtja, 204 lóerős teljesítménnyel. A háromajtóst is Zsolnán gyártják, a Carens Koreából érkezik.

Milyen fejlesztések, beruházások várhatók a következő 3-5 évben?
-
A fejlesztés nem áll meg, a modellek életciklusa a korábbi nyolc évről hat évre csökkent. Érkeznek majd új szegmensbe Kiák, hamarosan megújul a kis divatautónk, a Soul. Jönnek új motorok, kis köbcentis takarékos erőforrások, egyliteres turbós egységek. A vállalat jó irányba tart, a magyar piac azonban még nagyon kicsi. Ahol nekünk jobban kell teljesítenünk, az a vállalati szektor. A magánvásárlók tekintetében viszonylag erősek vagyunk, az első tízben szerepelünk. A vállalati értékesítések terén azonban van még teendőnk. Mindenképpen biztató jel, hogy flottastratégiánk szépen halad. Tervünk, hogy a személyautó piacon az első tízbe kerüljünk a mostani 12-13. helyről.

Nagy Norbert 2001-ben a Budapesti Gazdasági Főiskolán külkereskedelmi közgazdász diplomát szerzett, majd két éven át ösztöndíjas az Université François Rabelais de Tours franciaországi egyetemen. 2000-2005. között előbb gyakornok az Automobiles Peugeot párizsi call centerénél, majd a Peugeot Hungária Kft. értékesítési és logisztikai vezetője, 2005-2007. között a Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. értékesítési menedzsere, 2007-től dolgozik a Kia Motors Hungary Kft.-nél, ahol jelenleg a márka országos igazgatója.

Lát-e esélyt arra, hogy Magyarországon terjeszkedjen gyártóbázissal a Kia?
- Annak idején, amikor a Kia helyet keresett európai gyárának, felmerült Magyarország is. Pályáztunk, de sajnos, akkor lemaradtunk erről, és nem is számítok arra, hogy gyártóbázis épüljön nálunk. Ugyanakkor örömteli, hogy a Kia Magyarországra telepíti régiós alkatrészellátó központját. Győr környékén már megvásárolták a telket, folyik a kivitelezés, a központ a jövő évtől üzemel majd.

Mit gondol a hazai járműipar bővüléséről, a prémium autógyártók megtelepedéséről? Elbírna a magyar háttéripar és a szakemberképzés újabb nagyberuházásokat?
- Jó Magyarországnak, ha valamilyen gyártás idejön, jó a munkavállalóknak, a beszállítói háttériparnak, mivel konjunktúrát hoz. Sajnálom, hogy a Kia végül nem lett magyar gyártású autó, hiszen Szlovákiában hazai márkának tekintik, és ennek köszönhetően második-harmadik helyen állunk ott a személyautó-piacon.

Vannak a Kiának magyarországi beszállítói? Tud bármilyen magyar mérnökről, szakemberről, aki a márkáknak dolgozik külföldön?

- Nagyon büszkék vagyunk Kovács Miklós dizájnerre, aki a frankfurti központban dolgozik, mint a külső arculatért felelős osztályvezető. Az ő nevéhez fűződik az első jelentős európai sikerünk, a Kia cee’d tervezése, amelyet a Venga, az Optima, illetve a második generációs cee’d formaterve követett. A zsolnai Kia-gyárnak többek mellett beszállítója a rácalmási Hankook, valamint a Bosch hatvani üzeme, ahol motorvezérlő egységek készülnek autóinkhoz.

A hétéves garancia még mindig egyedülálló az autópiacon. Melyek a tapasztalatok, tényleg bírják ennyi ideig a Kiák? A szervizhálózatuk nem szenvedi meg a hosszú garanciaidőt?
- Ha az autó nem lenne jó minőségű, akkor öngyilkosság lenne hétéves garanciát vállalni. Egyedi az ajánlatunk, be is égett az emberek tudatába. Hét évig semmilyen gondja nincs az ügyfélnek az autóval, ami azért fontos, mert meglehetősen kitolódott ma Magyarországon az autócsere ideje. Szervizeink valóban kevesebb garanciális meghibásodásból eredő megrendelést kapnak, de törések, karosszéria-, lakatos- és fényezési munkáink azért vannak. Sajnos manapság azt is számításba kell venni, hogy a magánszemélyek nem nagyon viszik márkaszervizbe az autóikat, így mi is támogatjuk az MGE azon kezdeményezését, amellyel vissza szeretnénk csábítani az ügyfeleket a korszerű és megbízható műhelyeinkbe.

Van néhány terület, ahol a Kia még adós modellekkel. Mikor várható sportkocsi, kabrió és kishaszonjármű? A magyar piacon miért nem forgalmazzák a K2500 kisteherautót?
- Amint említettem korábban, sportos kocsink érkezik még idén, kabriót egyelőre nem tervezünk bevezetni, és sajnos a kisteherautónkat sem láthatjuk viszont Magyarországon. Ennek legfőbb oka, hogy a magas európai károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelni képes motorokkal nem szerelik jelenleg az Ázsiában még mindig népszerű kisteherautót.

Kiemelt Partnereink