Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
NFM-államtitkár: 1400 milliárd forint áll rendelkezésre a jövő évi büdzsében közlekedési célokra
Az ideinél is több, csaknem 1400 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedési célokra a jövő évi költségvetésben, amelyből 775 milliárd forint fordítható közlekedésfejlesztésre – mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Hozzátette, a 2018-as költségvetés az ideiben szereplő 1190 milliárd forintnál is több forrást biztosít az ágazatnak, így a tavaly bejelentett, nagyívű fejlesztési programok végrehajtására rendelkezésre áll a fedezet. Úgy vélte, ilyen időintervallumban, ekkora mértékű fejlesztés talán a rendszerváltás óta nem történt és reményét fejezte ki, hogy az Országgyűlés megszavazza majd az előirányzatokat.
Az államtitkár szerint az egyik legfontosabb cél a gazdasági fejlődés zászlóshajóinak, a vidéki városoknak az elérhetőbbé, élhetőbbé tétele, ami a gyorsforgalmi autóútas összeköttetés nélkül nem lehetséges. Felidézte, 2022-ig 2500 milliárd forint áll rendelkezésre a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, amelyből csaknem 900 kilométer út épül, és az államtitkár reményei szerint ennek a keretnek a 80-85 százalékát le tudják fedni az idén vállalkozási szerződésekkel.
A 2018-as költségvetés tartalmazza a több év alatt elérendő, összesen 30 százalékos bérfejlesztés fedezetét is a MÁV és Volán társaságoknál – mondta.
Idén 60 milliárd, jövőre 40 milliárd forint áll rendelkezésre összesen mintegy 850 kilométer úthálózat megújítására – ismertette.
Az egyes közúti fejlesztéseket kiemelve elmondta, reményei szerint a jövő év elejére zavartalanul megközelíthető lesz Salgótarján a 21-es úton, Eger bekötése is megindult a gyorsforgalmi úthálózatba az M25-össel, és idén kiírják az M30-as közbeszerzési eljárását, így megvalósul a Miskolc-Kassa közötti gyorsforgalmi összeköttetés is.
Kérdésre válaszolva elmondta, a fővárosnak elég nagy forráskeret áll rendelkezésre ahhoz, hogy megvalósítsa a hármas metró felújítását, még az új, magasabb összegű ajánlatok mellett is. Úgy vélte, először a fővárosnak kell dönteni, hogy a közlekedésfejlesztési keretből milyen projekteket kíván megvalósítani, a kormány utána fog erről dönteni.
Szintén kérdésre elmondta, a Hódmezővásárhely-Szeged közötti tram-train projekt kormányelőterjesztése folyamatban van, ami a kormány döntése után lesz nyilvános, várhatóan egy hónapon belül. Hozzátette, a tram-train, egy kísérleti típusú, új közlekedési eszköz, viszonylag kevés olyan megoldás található Európában, amikor a villamos a vasúti pályát is használja. A költségekről szólva elmondta, 5 évvel ezelőtt egy német városban 5 millió euró volt egy ilyen jármű, a most beadott ajánlatokban 5,5 millió euró szerepel. Megjegyezte azt is, hogy megtévesztő a számok alakulásában, hogy a közlekedési haóság egyéb opciókat írt elő, amiket nem biztos, hogy be kell tartani. Hozzátette, a leginkább költséghatékony módon kell szerződést kötni a Stadlerrel, ezért át kell tekinteni a közlekedési hatóság által megszabott műszaki előírásokat.