Szolgáltatók Minden Ford modell kap elektromos testvért

Minden Ford modell kap elektromos testvért

Kuthi Áron | 2019.02.15 11:24

Minden Ford modell kap elektromos testvért

Idén is sok érdekesség érkezik, jön a Focus ST, az új Kuga, és év végén az Explorer. Az új Mondeo hibrid változata kombi kivitelben is elérhető lesz. A Ford Magyarország a szervizelésre is nagyon gyúr, a márka itthon tíz autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt. Nagy Andrással, a Ford január 1-jével kinevezett hazai értékesítési vezetőjével beszélgettünk.

Hirdetés

– Hazánkban tavaly több mint 20 ezer járművet értékesített a Ford. Mi volt a sztár a személygépkocsi és kishaszon kategóriában?
A személyautó szegmensben tavaly a márka megőrizte második helyét, 13653 darabbal 10 százalékra tudta növelni piaci részesedését a szegmensben. Ez annak köszönhető, hogy 2018 az új modellbevezetések éve volt, hiszen 10 új, vagy teljesen megújult modellt mutattunk be Magyarországon. Februárban megérkezett az Ecosport teljesen megújult változata, mely megtriplázva előző éves regisztrációit, 1255 darabbal végzett Magyarország legnagyobb, a piac 32 százalékát kitevő SUV szegmens előkelő 10. helyén. E szegmensben a közepes Kuga és a nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve a Ford 4417 darabbal 8,65 százalékot tudhat magáénak. A második félév legnagyobb sztárja a vadonatúj Focus lett, mely június óta elérhető a magyar Ford márkakereskedésekben. A Focusból, mely idén az Év Autója választás legjobbjai között is ott szerepel, 3575 darab talált gazdára tavaly.

A kishaszonjármű kategóriában 6102 eladott járművel lett piacvezető a Ford, amely szegmensben 26,85 százalékos piacrészesedést könyvelhetett el. Így tavaly is minden 4. újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. A pick-up szegmenst a Ranger uralja közel 45,55%-os piaci részesedéssel és 2248 darabos értékesítéssel. 2181 darab Transit és 745 megújult Transit Custom eladásával a Ford vezeti a kishaszonjármű (Small CV) szegmenst is.

Mennyire "uralja le" a palettán a kompakt, az SUV kategória a többit, nem nyomják el például a kicsit régebbi, de megszokottabb típusokat?
Az európai és magyar trendek is az SUV-k erőteljes növekedését mutatják. 2017-hez hasonlóan tavaly is ez volt a legnagyobb darabszámú szegmens a magyar piacon. A számok azt mutatják, hogy az SUV szegmens növekedésével párhuzamosan tavaly inkább az MPV-szegmens (Multi-purpose vehicle, többcélú jármú, magyarul egyterű) csökkent leginkább (7, 23%-ról 5%-ra ), illetve az upper-médium, a Mondeo szegmensében figyelhető meg 1 százaléknál magasabb csökkenés. A Focus szegmensében elhanyagolható, 0,4 százalékos csökkenést tapasztaltunk tavaly.

– Idén milyen modellek érkeznek a személy- és haszongépjármű palettában?
A személyautó piacra május körül érkezik majd a Mustangból már ismert 2.3 Ecoboost motor 280 lóerős változatával szerelt Focus ST ötajtós és kombi kivitelben. Idén érkezik a megújult Mondeo, amelynek hibrid változata kombi kivitelben is elérhető lesz. A legnagyobb dobást azonban az év végére tartogatjuk majd, amikor is az SUV családba érkezik számos megújult, vagy éppen Európában most először bemutatkozó modell: köztük az új Kuga, és az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. Idén várható a romániai Craiovában készülő újabb B-platformos kis SUV, sőt a 2019 végén bemutatkozó teljesen elektromos új SUV is, melyhez az ihletet a Mustang adta.

A haszongépjármű piacon érkezik a megújuló Ranger mellett a tereprallyra termett Ranger Raptor is. A városi áru- és személyszállításban pedig a megújuló Tranzit modellek és az ősszel érkező, környezetbarát Transit Custom PHEV segít, mely 1.0 Ecoboost motorja mellett hálózatról tölthető akkumulátora akár 50 km tisztán elektromos használatot is lehetővé tesz majd.

Más márkákhoz hasonlóan a Ford is meghozta azt a döntést, miszerint hamarosan minden autótípusból lesz elektromos változat is. Ezt hogy követi a magyar márkaképviselet?
Valóban a Focustól kezdve minden Ford modellből lesz majd elektromos hajtású változat. Ez egyaránt érvényes az új modellekre és a meglévők friss változataira. A Fiestától a Transitig mindenből rendelhető lesz mild hibrid, full hibrid, hálózatról tölthető hibrid vagy tisztán elektromos hajtású változat is, ezáltal az európai vásárlóknak az egyik legimpozánsabb elektromos modellkínálatot biztosítjuk. A Focus MHEV (mild hibrid) változatát jövőre várjuk. A jelenlegi kínálatban a megújult Mondeóból érhető el hibrid, immár kombi változatban is.

Nagy András, a Ford Magyarország kereskedelmi igazgatója
Nagy András, a Ford Magyarország kereskedelmi igazgatója

A márka közelmúltban bejelentett, az európai piacot érintő átalakítása arról is szól, hogy a jól menő modelleket erősítik, a leszakadókat kivezetik. Ebbe hogy fér bele az, hogy mindegyik modell elektromos variánst is kap?
Az elemzések alapján a különböző hibrid és elektromos változatok növekvő számban találnak majd gazdára Európa-szerte. Az áttörést szerintem a 2020-as év fogja elhozni, amikor egész Európában bevezetik az új, még szigorúbb, 95 g/km gyártónkénti emissziós átlag.

Érinti a Ford Magyarországot ez a januári bejelentés?
A részletek kidolgozása folyamatban van, ezekről a stratégiai tervekről nem áll módomban még nyilatkozni, de annyit elmondhatok, hogy Magyarország a tavaly elért 12,1 százalékos piacrészesedésével az előkelő második helyet megszerezve a Ford európai piacai között stabil növekedést mutat fel, és immár 9. éve vezeti a magyar eladási statisztikákat.

A Ford Driving Skills for Life programjának egyik kitelepülése
A Ford Driving Skills for Life programjának egyik kitelepülése: a fiatal sofőröket neveli a márka a biztonságos vezetésre

Van egy épülő másodlagos szervizhálózatuk is. Erre hosszabb távon is szükség lesz a rengeteg behozott használt autó miatt. Szakemberből lesz elég?
Magyarországon egyre növekvő problémát jelent a szakemberhiány, és ez alól az autószerelő szakma sem kivétel. Ezt felismerve a 2017-ben indított Ford karrierprogram keretében országszerte 10 autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt a márka. A program az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, motivált szerelő utánpótlást biztosítani. A program keretében a márka tavaly hat középiskolának adományozott oktatási célra Ford modelleket. Az iskoláknak átadott autókon gyakorolva a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók. A modellek olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint az új automata váltó, tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer.

Ford Ranger Raptor
Ford Ranger Raptor

Mennyire érdeklik a vásárlókat a vezetéstámogató rendszerek, a hálózatba kapcsolás vagy például a navigáció? Tudatosan keresik ezeket, vagy csak tudomásul veszik, hogy ez is benne van a felszereltségben?
A technológia rohamos fejlődésével a fogyasztók megszoknak, természetesnek vesznek új technológiákat, igénylik azok ismerős funkcióit, gyorsaságát az új autójukban is. Ilyen például a tablet nagyságú és képességű érintőképernyős kijelző, a mobiltelefonok tükrözhetősége, a navigáció minél pontosabb forgalmi adatokkal kombinált megjelenítése. Ebbe a kategóriába sorolható a konnektivitás, hogy az autó már önálló wifi hotspotként viselkedjen. Ez szintén elvárás, melyet a Ford idén vezet be az autóiba. Más vezetést támogató rendszerek használatáról azt tudom elmondani, hogy amíg valaki meg nem tapasztalja ezek működését és például egy vészhelyzetben a technológia önműködő beavatkozását, amely adott esetben életmentő lehet addig nem fog neki hiányozni. Ha azonban már ezekkel a technológiákkal felszerelt autóból ül át, ha hozzászokott azok támogatásához, biztosan hiányolni fogja azokat.

Tapasztalnak fogyasztói félelmeket az önvezetési vagy asszisztrendszerekkel kapcsolatban?
Nem tapasztalunk félelmeket. A teljesen önvezető autók bevezetése már egy másik kérdés, itt sok jogi, szabályozói kérdés is megoldásra vár még azok tömeges elterjedéséig.

Milyen újabb vevői igények, fogyasztói trendek jelennek meg? Mire számítanak?
Fontos, és növekvő igény főleg Európában a környezetkímélő, alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású modellek egyre nagyobb számú elterjedése. Erre reagált Ford is a fent említett bejelentésekkel. Ugyancsak növekvő igény mutatkozik az úgynevezett mobilitási szolgáltatások iránt, amelyek keretében ügyfeleink nem feltétlenül válnak az általuk vezetett autók tulajdonosává, az adott márkához sokkal inkább szolgáltatási, havi díjas szerződéssel kötődnek. Az adott márkakereskedő így sokkal rugalmasabban tudja majd az ügyfél időszakos, vagy az élethelyzet változásából adódó (például bővülő család) igényeit kielégíteni.

Ford Mondeo Hybrid
Ford Mondeo Hybrid

– Milyen tartalmakkal és üzenetekkel éri el a közönséget és teszi magát egyedivé a márka Magyarországon?
A társadalmi szerepvállalási program keretében a fiatal autóvezetőket célozzuk meg, mert világszinten és itthon is szomorú valóság, hogy a fiatal korosztályban vezető halálok a rutintalanságból eredő közlekedési baleset. 2017-ben indult el Magyarországon is a márka világszerte nagy sikerű, 18-24 éves, friss jogosítvánnyal bíró fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja. Ennek keretében tavaly az első év sikere után újabb 328 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt oktattak félnapos, ingyenes gyakorlati képzésen a márka vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére.

Kiemelt Partnereink