Szolgáltatók Megbuktak valós forgalomban az új emissziós mérések résztvevői

Megbuktak valós forgalomban az új emissziós mérések résztvevői

autopro.hu/Sz.K. | 2017.09.15 09:29

Megbuktak valós forgalomban az új emissziós mérések résztvevői

Hiába a szigorúbb ellenőrzési rendszer kidolgozása, úgy tűnik, továbbra is maradhatnak kiskapuk a gyártók számára, hogy "rugalmasan" feleljenek meg autóik a környezetvédelmi előírásoknak.

Hirdetés

Az Emissions Analytics nevű vállalat két dízelautó károsanyag-kibocsátását mérte le csúcsforgalomban, Londonba bevezető, illetve Londonból kivezető utakon. A legzsúfoltabb rész egy három mérföldes szakasz volt a délutáni csúcsforgalomban, de a VW Golf és a Vauxhall Insignia is jóval több nitrogén-oxidot bocsájtott ki, mint a hivatalos valós körülmények közötti tesztjeikben: 42 és 118 százalékkal többet.

Ez azt sugallja, hogy az utakon futó autók nem felelnek meg a szabályozásoknak. A valós körülmények közötti károsanyag-kibocsátási (RDE) tesztek megengedik, hogy a járműveket a nap különböző időpontjaiban teszteljék, s kombinálják a városi, a vidéki és az országúton mért eredményeket. Ez csak a most piacra kerülő modellekre vonatkozik.

A Greenpeace a kutatás megbízójaként elmondta, hogy szerintük ez csak egy újabb kiskapu az emissziós tesztekben.

– Az RDE tesztek nem hagyhatnának teret az autóiparnak, hogy elrejtsék autóik valós károsanyag-kibocsájtási értékeit – mondta el Paul Morozzo, a Greenpeace UK aktivistája. – Ezek az új tesztek nem eléggé valóságosak, hogy biztosítsák, hogy a legszennyezőbb autók távol maradjanak útjainktól. Az autóipari vállalatok számára megengedett, hogy elkerüljék a csúcsforgalom időszakjait, amikor a városi környezetben való tesztelés a legfőbb gyenge pont. Ahelyett, hogy még több pénzt és időt vesztegetnének arra, hogy még több olyan teszt mögé bújjanak, amik nem azt mutatják, mi történik a valós körülmények között, az autógyártóknak a dízelről az elektromos és a hibrid technológiákra kellene váltaniuk. A döntéshozók ne csak üljenek a babérjaikon, hiszen a tesztek nem oldják meg a légszennyezés problémáját, ami a dízelek tilalmát 2040 előtt még sürgetőbbé teszi – fogalmazott a környezetvédő.

– Az eredmények azt mutatják, hogy további fejlesztésekre lehet szükség mind a tesztrendszer, mind a dízel hajtásrendszerek területén, hogy az olyan kihívásokra is megfelelően reagáljanak, mint a londoni csúcsforgalom – mondta el Nick Molden, az Emissions Analytics vezérigazgatója. – Az Emissions Analytics más tesztjei azt mutatják, hogy a dízelmeghajtású járművek tisztábbak lehetnek a normál városi és országúti közlekedésben. Azonban a változás üteme, vagy annak a hiánya továbbra is fenyegeti a jövő dízel erőforrásait.

A brit Közlekedési Minisztérium szóvivője szerint kormányuk mutatta eddig az utat Európának, kijárva, hogy egyáltalán létezzen valós körülmények közötti károsanyag-kibocsájtási tesztelés is. A szóvivő úgy véli, az új RDE tesztek bevezetése várhatóan jelentősen csökkenti a világon az új autók nitrogén-oxid kibocsátását.

Kiemelt Partnereink