Szolgáltatók MÁV: a mobilitási forradalom vesztese a vasút

MÁV: a mobilitási forradalom vesztese a vasút

MTI | 2019.06.14 14:11

MÁV: a mobilitási forradalom vesztese a vasút

Két felújított Jenbacher típusú motorvonat közlekedik péntektől a Győr-Veszprém és a Győr-Celldömölk-Szombathely vasútvonalon. A fejlesztéstől a bakonyi vonatközlekedés minőségének javulását, ezáltal növekvő utasforgalmat remél a MÁV – mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a győri vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón.

Hirdetés

Az eseményen jelképesen elindították az egyik felújított járművet.

Homolya Róbert elmondta, hogy a két motorvonat a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. tulajdonában van, de egy üzemeltetési szerződéssel a MÁV felújította és üzemelteti a két járművet.

Beszélt arról is, hogy az elmúlt évtizedekben közlekedési, mobilitási forradalom zajlott le a világban, Magyarországon azonban ennek a vesztese a vasút lett, mert az utasok száma az elmúlt húsz-harminc évben a felére csökkent.

Az Európai Unió fenntarthatósági és környezettudatossági politikája abba az irányba mozdult el, hogy preferálja a közösségi közlekedés fejlesztését. Ezeknek a hazai fejlesztéseknek a célja, hogy a vasút teret nyerjen mondta az elnök-vezérigazgató.

Ahol fejlesztettek, ott többen is utaznak

Hozzátette: azokon a vonalakon, ahol már megtörténtek a fejlesztések, két számjegyű utasforgalom-növekedés történt, s reményei szerint a régióban is többen fogják majd használni a vasúti közlekedést.

Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy a két motorvonat forgalomba állítása jelentős előrelépést jelent a régió közlekedésében, mert jobb és korszerűbb körülmények között lehet utazni. A motorkocsi utasterében 136 ülőhely és nyolcvan állóhely van.

Felújított motorvonat régi pályán

Simon Róbert Balázs, a térség fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy 10-15 éve még meg akarták szüntetni a Győr-Veszprém közötti vasútvonalat. Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetségének elnöke elmondta, fontos lenne a pálya korszerűsítése, hogy a pályasebesség növelésével csökkenjen a menetidő, és ütemes menetrendet kellene kialakítani.

A két motorvonat naponta kilenc alkalommal közlekedik a Győr-Veszprém és a Győr-Celldömölk-Szombathely vonalakon. A jármű klimatizált, árnyékolt ablakokkal felszerelt. Engedélyezett sebessége eléri az óránkénti 120 kilométert.

A Jenbacherről

Az ÖBB (Osztrák Szövetségi Vasutak) 5147-es sorozatú prototípus járműve 1986-ban készült el, a sorozatgyártás 1987-től 1996-ig tartott. A Jenbacher Werke az ÖBB mellett a GYSEV-nek is készített motorvonatokat. A GYSEV 1991 és 1996 között a meglévő egy dupla és két szimpla motorkocsija mellé az ÖBB-nek gyártott motorvonatból is vásárolt és újított fel 2011-ben. A MÁV-Starthoz került dízel motorvonatok teljes körű karbantartását a GYSEV végzi szombathelyi üzemében.

Kiemelt Partnereink