Szolgáltatók Logisztikai modult fejleszt az MTM Hungária Egyesület

Logisztikai modult fejleszt az MTM Hungária Egyesület

Mester Nándor | 2013.10.02 10:35

Logisztikai modult fejleszt az MTM Hungária Egyesület

A már bevezetett gyártástervezési és irányítási modulok után egyebek között egy logisztikai modul fejlesztésén dolgozik az autóipari cégeket is kiszolgáló MTM Hungária Egyesület.

Hirdetés

Dunajcsik Zoltán elnök arról tájékoztatta az Autopro.hu-t, hogy folyamatosan bővítik a munka-és időgazdálkodási rendszerek elterjesztésével foglalkozó nonprofit nemzetközi szervezet magyarországi kínálatát. Cél, hogy az oktatási programokkal, workshopokkal, kiállításokon való részvétellel képezzék a célcsoportba tartozó szakembereket, vezetőket az Industrial Engineering, a folyamatmenedzsment, a tervezés, az időgazdálkodás, a gyártástervezés és irányítás, továbbá a termék-és üzemeszköz-konstrukció területéről. Az egyesület a novemberi Automotive Hungary szakkiállításon Industrial Engineering Szakmai Napot tart.

Az egyesületet öt évvel ezelőtt alapították, azóta folyamatosan végzi ezt az oktató munkát. A tapasztalatok szerint szükség is van rá, különösen a közepes méretű beszállító vagy termelő cégeknél, ahol minőségi ugrást lehet elérni a munkafolyamatok jobb megszervezésével, illetve a gyártástervezéssel. A legismertebb a tömeggyártás illetve a sorozatgyártás optimalizálását segítő, úgynevezett MTM rendszerük.

MTM-oktatás

Az említett logisztikai modulon kívül az egyesület szakértői nagy erőkkel dolgoznak egy új ergonómiai kockázatkezelő eljáráson, illetve annak európai szabvánnyá emelésén. Ebbe a munkába bevonták a Magyar Ergonómiai Szövetséget is. Lényeg, hogy az iparvállalatoknál mérhessék ezeket a kockázatokat, s ennek nyomán hatékonyabban tervezhessék a gyártást, valamint átalakíthassák a mostani, nem elég ergonomikus folyamatokat.

Mi az az MTM?
A Methods-Time-Measurement (MTM) a munka-és időgazdálkodás világszerte elterjedt termelékenység-menedzsment rendszere. Ezzel az eljárással minden manuális munka optimális módszere és időszükséglete meghatározható. Tulajdonképpen folyamat-elemeket fektettek le és ezeket standardizálták, így könnyebb beavatkozni azokon a pontokon, ahol, ez szükséges. Ezáltal a munkafolyamat már a kezdés előtt befektetés-gazdaságosan optimalizálható, s ez konkrét előny az adott gyártó vállalatnak, többek között a nagy autógyárak is.

Az elnök más példát is említett arra, hogy miként segíti az egyesület egyebek között az autóipart. Bevezették az úgynevezett Prokon-eljárást, ennek az a lényege, hogy gyártáshelyes konstrukciókat, termékeket hozzanak létre az adott termelő üzemben. Ezt úgy érik el, hogy konzultáció-sorozatot szerveznek a konstruktőrök, a termelésirányítók és a gyártás előkészítők egyidejű részvételével, ezeken kiszűrik a hibákat és megoldásokat dolgoznak ki, ha például meg kell változtatni egy részfolyamatot vagy akár szerszámot. A közelmúltban a mosonmagyaróvári SMR autótükör gyárnál tartottak ilyen sorozatot.

Dunajcsik Zoltán beszámolója szerint olyan ügyfeleik is vannak, amelyeknél a középvezetőket küldik hozzájuk különféle képzésekre. A Zeiss, a Kanizsa Bútorgyár, a Hammerstein vagy a Lear Corporation üzemvezetőket, részlegvezetőket is „beiskoláz”, többüket azért, hogy még jobban átlássák a termelési folyamatokat illetve felvértezzék őket általános gazdasági és cégvezetési tudással, majd később akár egy adott projekt menedzselésével is,mondjuk egy külföldi telephelyen.

Kiemelt Partnereink