Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lendületesen bővült a Sixt autókölcsönző forgalma
A Sixt autókölcsönző vállalat forgalma jelentősen megnőtt az idei második negyedévben, a profit azonban minimálisan csökkent. Erich Sixt vezérigazgató mégis elégedett volt.
Európa legnagyobb autókölcsönző vállalata, a Sixt, továbbra is lendeletesen növekszik, főként az erős amerikai üzletágából profitál. Több mint 270 ezer járműből áll a flottájuk, ami a vállalat közlése szerint még sosem volt ilyen nagy. felhívták a figyelmet a digitális kínálat folyamatos bővülésére. Ez a bevételeken is jól meglátszik, a cég forgalma a második negyedévben 14,4%-kal 734,1 millió euróra (239,1 milliárd forintra) nőtt.
A tőzsde eleinte jól reagálta a hírekre. A Sixt részvényei a kereskedelem megkezdése után nem sokkal 1,3%-os emelkedésbe kezdtek, és 84,3 euróig kúszot az árfolyam. Később azonban teljesen elvesztette nyereségét, és értékéből nagyjából egy százalékot veszített. Az év eleje óta a részvények 20%-kal eemelkedtek. Az elmúlt tizenkét hónapban pedig egyötödével esett vissza a kurzus. A tőzsdén a Sixt kapitalizációja így 3,4 milliárd eurót tett ki.
Erich Sixt az USA felé kacsintgat
A Sixt az Egyesült Államokban tudta legjelentősebben növelni forgalmát, és az országban időközben a 25 legfontosabb reptér közül 19-ben létesített kölcsönzőt. A vállalat vezérigazgatója, Erich Sixt az Egyesült Államokban azonban további növekedési lehetőséget is lát. Középtávon ott akár egymilliárd dolláros forgalomra is számít. Ha ez megvalósul, a Sixt legfontosabb piaca címet már nem Németország, hanem az USA fogja birtokolni.
Erich Sixt szerint a vállalat tovább tudja építeni kapcsolatait a legnagyobb európai mobilitási szolgáltatók segítségével. Ehhez hozzájárulhat a vállalat digitális kínálata, főként az év elején piacra dobott Sixt-alkalmazás, csak úgy, mint az új autó előfizetési modell.
A befektetések miatt csökkent az adózás előtti eredmény
Az adózás előtti eredmény április és június között a digitális kínálatba és a járműflottába fektetett összegek miatt 2,8%-kal 80,4 millió euróra, mintegy 26,2 milliárd forintnyira csökkent. Az adózott profit 51 millió euró (16,6 milliárd forint) volt, nagyjából ötödével kevesebb, mint egy évvel korábban.
Erich Sixt azonban elégedett. A vállalat történetének „eddigi legjobb félévéről” beszél. Rámutatott, hogy az adózás előtti profit mindkét üzletágban a magas befektetések ellenére magasabb volt a célkitűzésnél, 10%-kal az autóbérlésben, és 6%-kal a lízing területén – áll az automobilwoche cikkében.
Megerősítették az előrejelzéseket
Sixt bejelentette, hogy a flotta, a digitális mobilitási koncepció és a nemzetközi terjeszkedés érdekében magas összegeket fektet majd a vállalatba. A gyors növekedési tempót fenn akarják tartani. Ehhez a digitális mobilitási kínálatot nagyobb mértékben akarjék fejleszteni.
Erre az üzleti évre megerősítette előrejelzéseit a vállalat. Jelentős növekedésre számítanak a konszern forgalmában, továbbá stabil adózás előtti eredményt tervezenek.
Nyitókép: sixt.com