Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Ingyenes előadásokkal vár a Techtogether Automotive Hungary!
2024.04.24 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lehet ilyet? Mindent tudni akar Kína az e-autókról
Európában már a személyiségi jogok megsértésének minősülne az, amire a világ legnagyobb autópiacú országának kormánya készül, másodpercenként kellene adatot szolgáltatniuk a kocsiknak.
Minden mozdulatát figyelemmel követné Kína az elektromos autóknak. Az Automobilwoche beszámolója szerint a helyi kormány olyan terven dolgozik, mely szerint az e-autók fedélzeti számítógépének másodpercenként egyszer adatokat kellene szolgáltatni a gyártón vagy a kereskedőn keresztül a hatóságok számára. A 35 oldalas tervezet szerint a telepek töltöttségétől kezdve a tartózkodási helyig szinte mindent közölni kellene, az egyedi SIM-kártyával ellátott autók adatait ráadásul adott személyekhez is lehetne kötni.
Cui Dongshu, a kínai autógyártók szövetségének főtitkára a bűnözés elleni harccal indokolta a tervezet szigorát. Elmondása szerint a kínai emberek hozzászoktak az ellenőrzéshez, így nem jelent majd gondot, hogy a hatóságok akár autósok millióiról is tudni szeretnék, mikor hol tartózkodott.
Csakhogy a nemes cél ellenére az igen szélsőséges adatgyűjtés nehéz helyzetbe hozhatja a Kínán kívüli vállalatokat: miközben az Apple és a Google üzleti modelljének, ha a kínaitól kissé eltérő módon is, de szintén egyik központi eleme a fogyasztók adatainak minél szélesebb körű eltárolása, az európai márkáknak komoly fejtörést okozhat az ügy. Az öreg kontinens szigorú adatvédelmi szabályai és a kínai kormányzati törekvésre furcsa, kettős viselkedésre sarkallhat egyes gyártókat.
Ugyanakkor akármilyen durva szabályozást vezet is be Kína, még a legnagyobb gyártók sem engedhetik meg maguknak, hogy otthagyják az országot. Amíg a szigorítás gondolata csak tervfázisban van, a kényes helyzet elkerüléséért alighanem minden lehetséges platformon tiltakoznak majd a vállalatok, ám ha törvénybe foglalják, nem nagyon lesz más választása az e-autókat gyártóknak, mint kiadni ügyfeleik adatait.