Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kovács László, a Pick autózó vezérigazgatója
Kovács László, a Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. elnök-vezérigazgatója, nagyon sokat vezet, kétéves szolgálati autójában 170 ezer kilométer van, s ezt 15-20 ezer híján ő tette bele. Heti rendszerességgel járja a társaság érdekeltségeit is, Baja, Pécs, Alsomocsolád, így könnyen összejön a tiszteletet parancsoló futásteljesítmény.
Kovács László a flottás Toyota Avensis volánjánál. |
- Egy masszív és jó étvágyú Moszkvics 407-esen, de a családnak akkor még Trabantja volt, élesben tehát azzal autóztam először. 1976 óta rendszeresen vezetek, az első saját autóm egy 1500-as Polski Fiat volt. A munkámhoz kellett, nem annyira a szabad időmhöz, majd jöttek sorba az autók. Jellemzően Ladák, 1300-as 1500-as, s én tulajdonképpen meg voltam velük elégedve. Az első nyugati kocsim még a ’90-es évek elején egy Ford Sierra volt, később Volkswagent és Opel Astrát is hajtottam.
- Mennyire elégedett jelenlegi szolgálati autójával.
- Jól bírja, 170 ezer kilométer van a kétéves 5-ös BMW-be. Háromliteres dízelmotor dolgozik benne, s nekem tényleg kell a négykerékhajtás, mert télen-nyáron időre megyek. 20 ezer kilométer híján ezt magam hajtottam bele, sofőrrel inkább csak akkor utazom, ha Budapestre megyek. Ott ugyanis gyakran komoly fejtörést okoz a megállás, illetve a parkolás, s én szeretek pontos lenni. Ilyenkor persze a mobiltelefonnak köszönhetően menet közben is tudok dolgozni, vagy ha olyan erős a napom, akkor egy kicsit pihenni.
- A Picknek Pécsen és Baján is van érdekeltsége. Hogyan fest egy átlagos hete autóba ülve?
- Pápán lakom, hétfő reggel 4.45-kor indulok Szegedre, s ha minden rendben van 8 órakor leparkolok a szalámigyár előtt. Felmegyek az M1-esre, onnan már végig sztrádán jöhetek. Ilyenkor reggel még kihangosítóval sem szívesen dolgozok, illetve telefonálok, ahhoz túl nagy a kamionforgalom. A hétfő, kedd és a szerda jellemzően Szeged, de ebbe azért gyakran becsúszik egy budapesti út is. Csütörtökön Baján vagyok, este átmegyek Pécsre, másnap következik Alsómocsolád, s onnan indulok haza Pápára. Így azután megy bele a kilométer az autóba, de hangsúlyozom ez egy átlagos, kis túlzással nyugodt hét menetrendje.
A Pick elnök-vezérigazgatója gyakran van úton. |
- Meg lehet ezt szokni, nem fáradt egy-egy péntek estére?
- Az utóbbi 10-12 év már ilyen mozgalmasra sikerült, ez a mai menedzserélet. Sokáig dolgoztam Kaposváron, így rengeteget autóztam Pápa és a somogyi megyeszékhely között. Persze nagyon figyelni kell, de ha fáradt vagyok, megállok egy kávéra. Muszáj, így sem lehet mindig kivédeni minden balesetet. Például, amikor két kutyával találkoztam a sztrádán, ami ugye több mint váratlan körülmény volt, mert az autópályát övező drótkerítés miatt nem tévedhettek volna fel az útra. Persze, nagyon összetört a BMW alja, komoly anyagi kár is keletkezett.
- BMW-je a szervizben van, ezúttal egy Avensis-szel fotóztuk. Elégedett a Pick a Toyota Tmax flottájával?
Kovács László elégedett a Pick idei évével. |
- Milyen évet zár ebben a válsággal terhelt időben a Pick?
- Örömmel mondhatom, hogy az elmúlt időszak legjobb évét, a 64 milliárd forintos árbevétel 8-10 százalékkal magasabb, mint a 2008-as volt. Köszönhető ez a stabil pénzügyi háttérnek és persze a hatékonyságnövelő költségcsökkentésnek. Az exportpiacok szépen növekedtek, s a – viszonylag – gyengébb forint jót tett a Pick kivitelének. A piacokon tudtunk előrelépni, a Herz szalámigyár is a csoport érdekeltségébe került, az ügylet már csak a versenyhivatal jóváhagyására vár.