Szolgáltatók Kilencéves késéssel készülhet el az új berlini repülőtér

Kilencéves késéssel készülhet el az új berlini repülőtér

MTI/autopro.hu | 2019.12.02 12:34

Kilencéves késéssel készülhet el az új berlini repülőtér

A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) az egykori NDK területén kezdett legnagyobb beruházás, átadására eddig négy dátumot tűztek ki, és egyiket sem sikerült betartani. A Tesla Gigafactory 4 névre keresztelt németországi gyárának bejelentése is lökést adhatott a projektnek.

Hirdetés

Most már úgy néz ki, hogy sikerülhet megnyitni Berlin új nemzetközi repterét, 2020 októberének utolsó napján elindulhat a forgalom - nyilatkozott Dietmar Woidke, Brandenburg tartomány miniszterelnöke a beruházásért és az üzemeltetésért felelős állami cég felügyelőbizottságának ülése után.

A Berlin, Brandenburg és a szövetségi állam közös vállalkozásában épülő repülőtér kivitelezési munkálatai 2006-ban kezdődtek, és az első tervek arról szóltak, hogy 2011 október végén indulnak az első járatok a három kisebb berlini nemzetközi repülőteret (Tempelhof, Tegel, Schönefeld) kiváltó új légikikötőben. A csúszás sorozatos tervezési és kivitelezési hibák és mulasztások következménye, rendbe kellett hozni a többi között az épületegyüttes tűzvédelmi rendszerét, a falakba beépített csővezetékkel és kábelhálózattal együtt.

Kiválthatja a Tegel repülőteret

Időközben - még 2008-ban - bezárták a Berlin központjától néhány kilométerre fekvő Tempelhof repülőteret. Az új tervek szerint a BER megnyitásával együtt az ugyancsak a város belső kerületeinek közelében fekvő Tegel repülőteret is bezárják, a schönefeldi - amelynek szomszédságában a BER épül - viszont néhány évig indít és fogad majd járatokat.

Az egykori Kelet-Berlin, az NDK fővárosa repülőtereként épült régi schönefeldi repülőtér azért marad üzemben, mert az új már a megnyitás napján túl szűkös lesz, és bővíteni kell a kapacitását; a BER-t évi 27 millió utas fogadására tervezték, de a két jelenlegi repülőtér együttes forgalma már jóval 30 millió felett van.

A Tesla döntése is segíthetett a folyamatok felgyorsításában

A Willy Brandt nemzetközi légikikötő felépülésének a Tesla novemberi bejelentése is lökést adhatott, mi szerint az amerikai elektromos autógyártó Berlintől délre, egy Grünheide nevű településnél, a repülőtér közelében építi fel Gigafactory 4 elnevezésű, legelső európai üzemét. Ugyanez a terület korábban a BMW egy végül meg nem valósított beruházásának helyszíneként is szóba került.

A BER a frankfurti és a müncheni után a harmadik legnagyobb németországi repülőtér lesz, amikor elkészül. A beruházás költségei várhatóan elérik majd a 6,5 milliárd eurót (2180 milliárd forint), ami csaknem a háromszorosa az első költségvetésben tervezett 2,4 milliárd eurónak.

Nyitókép: roadmap.berlin-airport.de

Hirdetés

Kiemelt Partnereink