Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kiálltak a magyarok az EU-n kívüli országok fuvarozói kvótáinak növelésével szemben
A magyar küldöttség határozott fellépése akadályozta meg az Európai Unión kívüli országok fuvarozói kvótáinak növelését a Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) éves csúcstalálkozóján Lipcsében.
A magyar küldöttség határozott fellépése akadályozta meg az Európai Unión kívüli országok fuvarozói kvótáinak növelését a Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF) éves miniszteri csúcstalálkozóján csütörtökön Lipcsében – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
A közlemény szerint a testület a kérdést szakértői szintre utalta vissza, abban a tagországok megegyezése esetén legkorábban egy év múlva születhet döntés.
Az OECD keretében működő, párizsi székhelyű ITF felel többek között a CEMT többoldalú árufuvarozói engedélyekkel kapcsolatos döntések meghozataláért is. A csúcstalálkozó előtt a három meghatározó hazai fuvarozói érdekképviselet levélben kérte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, hogy Magyarország tegyen lépéseket a magyar fuvarozók érdekeinek érvényesítéséért.
Ne növeljék a CEMT engedélyek számát
A lipcsei zárt miniszteri ülésen a felszólalók többsége a liberalizálást támogatta. Az ITM képviseletében Tóth Péter közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár kiállt a magyar fuvarozók nemzetközi árufuvarozási piaci pozíciójának védelme mellett. Kijelentette: Magyarország nem támogatja a CEMT engedélyek mennyiségének növelését, mivel az az Európai Unión kívüli országok térnyerését eredményezné a belső piacon.
Egy efféle lépés különösen annak fényében elfogadhatatlan, hogy a nyugat-európai országok protekcionista intézkedések bevezetésére készülnek a Mobilitási Csomagon és a kiküldetési irányelven keresztül – tette hozzá.
A közleményben hangsúlyozzák: mivel a tagországok a CEMT engedélyekkel kapcsolatosan kizárólag egyhangúlag dönthetnek, így a magyar kiállással sikerült elérni, hogy az engedélyszámok növekedéséhez vezető döntés ne születhessen meg. A Közlekedési Miniszterek Tanácsa a kérdést szakértői szintre utalta vissza. A tagországok a következő egy évben próbálhatnak meg egyezségre jutni, az újabb döntéshozatal eredményes előkészítő tárgyalások esetén a 2020 májusában megrendezendő miniszteri csúcstalálkozón lehet esedékes.