Szolgáltatók Kétes jövő: a vállalatvezetők nemhogy a várható világra nincsenek felkészülve, hanem a jelen problémáira sem

Kétes jövő: a vállalatvezetők nemhogy a várható világra nincsenek felkészülve, hanem a jelen problémáira sem

autopro.hu/P.M. | 2017.05.26 06:28

Kétes jövő: a vállalatvezetők nemhogy a várható világra nincsenek felkészülve, hanem a jelen problémáira sem

Az IVSZ Vállalati Innováció Konferenciáján a nagyvállalatatok vezetői osztották meg nézeteiket a digitalizációról és mondták el, mit tesznek meg már most azért, hogy a digitális átalakulás nyertesei legyenek.

Hirdetés

A konferencia szinte minden előadásából az derült ki, hogy a digitalizáció nem jövő, hanem jelen idő. A csúcsteljesítő vállalatok jól képesek felmérni a lehetőségeiket és megérzések helyett adatokra támaszkodnak.

Lencsés Gergő, a GE Power gyár igazgatója, a magyar export 5 százalékát termelő veresegyházi gyár vezetőjeként a digitalizáció előnyeit nem csak a komplex projektekben, de a gyár életét érintő egyszerűbb, de még így is 100 millió forintos megtakarítást hozni képes kérdéseiben is kihasználja. Lencsés szerint a digitalizáció legfontosabb vívmánya, hogy nagyon olcsó lett mérni és adatokat feldolgozni, ami feleslegessé tette a statisztika tudomány azon részét, ami a meg nem mért, bizonytalan, ismeretlen dolgok működését próbálta megbecsülni. A legtöbb vezető Magyarországon azonban nemhogy a 2030-ra várható világra, de a 2017-es problémákra és lehetőségekre sincs felkészülve.

Kelemen Béla, a MOL üzleti kiválóságért felelős igazgatója is azt hangsúlyozta, hogy anélkül, hogy bármilyen új technológiát bevezetne a vállalat, helyes méréssel, elemzéssel és optimalizálással rengeteg potenciál kinyerhető bármilyen területen. Az üzemanyaggyártás vagy éppen a benzinkút vevőkártyák folyamatának példáin keresztül mutatta be, hogy a lean menedzsment szemlélettel több tíz százalékos hatékonyságnövekedést lehet elérni, ami a MOL esetében is 100 millió forintos megtakarításokat jelent minden egyes esetben.

Bóna Péter, az ipari informatikával foglalkozó Com-Forth ügyvezető igazgatója is a digitalizáció és az Ipar 4.0 mítoszait igyekezett eloszlatni – tapasztalatai szerint a hazai gyártó vállalatok ma már rendelkeznek megfelelő gépekkel, rendszerekkel ahhoz, hogy Ipar 4.0 működésre tudjanak átállni, sokszor csak a szándék vagy az adatot értelmezni, elemezni tudó szakértők hiányoznak. A mérések eredményeit fel lehet használni utólag is, de akár prediktív elemzések készítésére is, amivel például egy átlagos autóipari beszállító képes felismerni, hogy hol és mikor alakulnak ki torlódások, problémák a gyártósoron és ezeket úgy megoldani, hogy a problémák ki sem alakulnak. Legalább 10 százalékos termelésnövekedés érhet el az a vállalat, aki okosan elkezdi elemezni és használni az egyébként is rendelkezésére álló adatokat.

Kiemelt Partnereink