Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kétes jövő: a vállalatvezetők nemhogy a várható világra nincsenek felkészülve, hanem a jelen problémáira sem
Az IVSZ Vállalati Innováció Konferenciáján a nagyvállalatatok vezetői osztották meg nézeteiket a digitalizációról és mondták el, mit tesznek meg már most azért, hogy a digitális átalakulás nyertesei legyenek.
A konferencia szinte minden előadásából az derült ki, hogy a digitalizáció nem jövő, hanem jelen idő. A csúcsteljesítő vállalatok jól képesek felmérni a lehetőségeiket és megérzések helyett adatokra támaszkodnak.
Lencsés Gergő, a GE Power gyár igazgatója, a magyar export 5 százalékát termelő veresegyházi gyár vezetőjeként a digitalizáció előnyeit nem csak a komplex projektekben, de a gyár életét érintő egyszerűbb, de még így is 100 millió forintos megtakarítást hozni képes kérdéseiben is kihasználja. Lencsés szerint a digitalizáció legfontosabb vívmánya, hogy nagyon olcsó lett mérni és adatokat feldolgozni, ami feleslegessé tette a statisztika tudomány azon részét, ami a meg nem mért, bizonytalan, ismeretlen dolgok működését próbálta megbecsülni. A legtöbb vezető Magyarországon azonban nemhogy a 2030-ra várható világra, de a 2017-es problémákra és lehetőségekre sincs felkészülve.
Kelemen Béla, a MOL üzleti kiválóságért felelős igazgatója is azt hangsúlyozta, hogy anélkül, hogy bármilyen új technológiát bevezetne a vállalat, helyes méréssel, elemzéssel és optimalizálással rengeteg potenciál kinyerhető bármilyen területen. Az üzemanyaggyártás vagy éppen a benzinkút vevőkártyák folyamatának példáin keresztül mutatta be, hogy a lean menedzsment szemlélettel több tíz százalékos hatékonyságnövekedést lehet elérni, ami a MOL esetében is 100 millió forintos megtakarításokat jelent minden egyes esetben.
Bóna Péter, az ipari informatikával foglalkozó Com-Forth ügyvezető igazgatója is a digitalizáció és az Ipar 4.0 mítoszait igyekezett eloszlatni – tapasztalatai szerint a hazai gyártó vállalatok ma már rendelkeznek megfelelő gépekkel, rendszerekkel ahhoz, hogy Ipar 4.0 működésre tudjanak átállni, sokszor csak a szándék vagy az adatot értelmezni, elemezni tudó szakértők hiányoznak. A mérések eredményeit fel lehet használni utólag is, de akár prediktív elemzések készítésére is, amivel például egy átlagos autóipari beszállító képes felismerni, hogy hol és mikor alakulnak ki torlódások, problémák a gyártósoron és ezeket úgy megoldani, hogy a problémák ki sem alakulnak. Legalább 10 százalékos termelésnövekedés érhet el az a vállalat, aki okosan elkezdi elemezni és használni az egyébként is rendelkezésére álló adatokat.