Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Indul az EuroVelo 6 Budapest és Szentendre közötti projektje
Kezdődik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal Szentendre déli határától Budapest közigazgatási határáig tartó 5,6 kilométeres szakaszának építése mintegy 850 millió forintból.
A csütörtöki szentendrei alapkőletételen Révész Máriusz felidézte: az egyeztetések miatt jelentősen elhúzódtak a különböző kerékpárutak előkészítő munkálatai, jelenleg azonban már sok közbeszerzés és munkálat van folyamatban.Megemlítette, hogy néhány héten belül átadják a Pomáz és Szentendre közötti kerékpárutat, illetve két kerékpáros híd épül a Szentendrei-szigetre, Szentendrénél és Kisoroszinál.
Hadházy Sándor, a térség fideszes országgyűlési képviselője sikerként értékelte, hogy a Szentendrei-szigetet is sikerül bekapcsolni az EuroVelo 6. útvonalba, ugyanakkor hangsúlyozta: fontosak a helyi kerékpárutak is, mint például a Pilisben lévők vagy a Szentendre-Pomáz közti 2,8 kilométeres szakasz.
Juhász Zoltán , a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgató-helyettese elmondta: az út kivitelezője a HE-DO Kft., a munkálatok várható befejezése jövő év augusztusa.
Uniós és hazai forrásból
A Budapest és Szentendre közötti 5,6 kilométeres kerékpárút Szentendrén a Bükkös-pataktól a Dera-patakig meglévő hálózathoz csatlakozik. A nyomvonal a Dera-patak fölött egy új - 36 méter hosszú - híd megépítésével indul, majd halad Budakalász irányába, részben új nyomvonalon, részben meglévő mezőgazdasági utak kerékpárosbaráttá történő átépítésével, részben budakalászi kerékpárutak felújításával.
Az EuroVelo 6 kerékpárút kapcsolatát az M0 gyorsforgalmi úttal (Megyeri-híd) a Gát utcai megközelítés biztosítja. A kerékpáros útvonal a Barát-patak fölött meglévő hídhoz csatlakozik, így éri el Budapest közigazgatási határát, amivel létrejön a folytonos összeköttetés a fővárosi kerékpározható útvonalakkal.
A fejlesztés során kiépül a vízelvezető rendszer a kerékpárút mellett, és a szükséges beavatkozásokat is elvégzik a közvilágítási hálózaton, emellett 66 KRESZ-táblát helyeznek el. A beruházás részben uniós, részben hazai forrásból valósul meg.