Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gurulnak már az első elektromos Transitok
Már gurulnak az első Ford Transit Connectek az Egyesült Királyságban, ahol a kormány ultra-alacsony kibocsátású járműflotta tagjaként állnak szolgálatba – hatótávolságuk 130 kilométer.
A tisztán elektromos hajtású, nulla károsanyag-kibocsátású Transit Connect Electric mintegy 130 kilométert tesz meg egyetlen feltöltéssel, így ideális jármű az olyan flottaüzemeltetők számára, akik kiszámítható távolságokra vállalnak fuvarokat, s a központban elvégezhetik a napi töltést. A szállításra és közületi célokra fenntartott flották üzemeltetői a közelmúltban elkezdték előnyben részesíteni a kisebb, hatékonyabb járműveket, így a Transit ideális időzítéssel jelenik meg a piacon.
A Ford Transit Connect karosszériaszerkezetére épülő, tisztán elektromos hajtású haszonjárművekben az Azure Dynamics által szabadalmaztatott Force Drive™ akkumulátoros elektromos hajtáslánc működik, s az autókat az AM General gyártja a Michigan állambeli Livoniában található üzemében. A járművek 13 hónappal azt követően érkeztek meg az első megrendelőkhöz, hogy, hogy az érintett vállalatok bejelentették közös elhatározásukat egy nulla emissziójú autó kifejlesztésére.
Azure Dynamics |
Az együttműködés első bejelentésének időpontja 2009 októbere volt. Az akkori hír szerint az Azure Dynamics beépíti a Transitba a Force Drive elektromos hajtáslánc-technológiát - a Johnson Controls-Saft lítium-ion akkumulátoraival -, s az első járművek a 2010-es év végéig megjelennek. A modell gyártása 2010 negyedik negyedévében kezdődött meg, s a termelés 2011 áprilisára fut majd fel teljes kapacitására.
- A beszállító partnerek együttműködése minden Ford programban fontos, ebben az esetben azonban kifejezetten kulcsfontosságú volt, hiszen ennek köszönhető, hogy a szerződés aláírásától számítva 13 hónap alatt eljutottunk a gyártásig - fogalmazott Sherif Marakby, a Ford elektromos járművek tervezéséért felelős igazgatója. "Az Azure és a Ford között kiváló csapatmunka alakult ki, s ez rengeteget számított az autó megalkotása során."
- Az elektromos Transit program kiválóan példázza termékfejlesztési szemléletünket - tette hozzá Scott Harrison, az Azure Dynamics elnök-vezérigazgatója. "A Ford globális padlólemezének előnyös tulajdonságai megkönnyítették Force Drive hajtásláncunk beépítését. Ráadásul az AM General vállalattal megkötött szerződések révén - amelyek a munkaerőre és az összeszerelésre vonatkoztak - a költségek átláthatóak maradtak."
AM General Az AM General különleges járműveket tervez, gyárt, és szállít üzleti és katonai vásárlók számára. Érdekeltségi körébe tartozik még két saját tulajdonú leányvállalat: a dízelmotorokat és az automatikus váltóműveket gyártó társaság. A HUMMER ® H1 és H2 járművek gyártójaként ismert AM General több mint hat évtizednyi tapasztalatával alkalmazkodik a katonai és polgári autóipar folyamatosan változó igényeihez. A vállalat legfontosabb üzemeiben - amelyek Indiana, Michigan és Ohio államokban működnek - és 43 államra kiterjedő beszállítói hálózatában körülbelül 2500 munkatárs dolgozik. |
A Transit Connect Electric a Ford elektromosautó-tervének első terméke, amelyet Amerikában már 2011-ben az új Focus elektromos változata követ (Európába a modell 2012-ben érkezik) majd egy plug-in hibrid járművel együtt, 2012-ben pedig két új generációs, lítium-ion akkumulátorral hajtott elektromos autó bemutatása várható. Ez utóbbiak egy időben lesznek elérhetőek az észak-amerikai és európai piacon.
Nemcsak az észak-amerikai LEAD-vásárlók kapták már meg járműveiket, a Transit Connect Electric haszonjármű az Egyesült Királyságba is megérkezett, ahol 14 ilyen autó vesz részt a kormány Ultra-Alacsony Szénkibocsátású Járműbemutató programjában. A Scottish and Southern Energy által támogatott program keretében a vállalat egy nulla emissziójú járműflottát üzemeltet, hogy így tesztelje az autók és a működésükhöz szükséges infrastruktúra technológiáját.
Az autó tulajdonosai választhatnak, hogy a szabványos, 120 voltos hálózatról akarják-e feltölteni az akkumulátort, vagy inkább a 240 voltos töltőállomásról, ami jellemzően az üzemeltető telephelyén szerelnek fel, s amelyről hat óra alatt elvégezhető a teljes feltöltés. Az autóba épített csatlakozó a vezető oldalán, a hátsó keréknél található. A beépített, folyadékhűtésű, 28 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor-egység feltöltéséhez az autó csatlakozóját össze kell kötni a hálózattal. Az autó beépített töltőberendezése a hálózati váltóáramot egyenárammá alakítja, mivel az akkumulátor-csomag töltéséhez ez szükséges.
Működés közben az akkumulátorban tárolt energia az elektromos hajtáslánc motorvezérlő egységén keresztül hajtja meg az autót mozgató villanymotort. A gázpedál parancsa a motorvezérlő egységbe érkezik, ami itt három, precízen időzített egyenáramú jellé alakul, és hajtja a villanymotort. A fedélzeti egyenáram/egyenáram konverter segítségével a meghajtó akkumulátor az autó 12 voltos akkumulátorát is tölti; ez utóbbi szolgáltatja a különböző berendezések - például a fényszórók, a kormány-rásegítés és a hűtőfolyadék-pumpa - működéséhez szükséges energiát.
Az akkumulátor-egységet sikerült úgy elhelyezni a járműben, hogy sem az utastérből, sem pedig a raktérből nem vesz el helyet. A várakozások szerint a Johnson Controls-Saft akkumulátorának élettartama megegyezik az autó élettartamával.