Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Ingyenes előadásokkal vár a Techtogether Automotive Hungary!
2024.04.24 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fogyasztáscsökkenés a kipufogógáz hasznosításával
A Renault Trucks évek óta piacvezető a takarékos fogyasztásban, ennek egyik legékesebb példája a Premium Route. A gyártó emellett folyamatosan kutatja a fogyasztáscsökkentés újabb lehetőségeit. Ennek része a RENOTER kutatási program, amely azt vizsgálja, hogyan lehet hasznosítani a kipufogógázok kilépő, majd elvesztett hőjét, és azt elektromos energiává átalakítani a termoelektromosság elvén.
A hároméves projekt 2011 októberében fejeződik be. Ezzel a programmal a Renault Trucks aktívan elkötelezi magát olyan új rendszerek kutatása és kifejlesztése mellett, amelyek a teherautók fogyasztásának további csökkenését szolgálják.
Az üzemanyag-takarékosság terén piacvezető Renault Trucks kutatási és fejlesztési programjain keresztül folyamatosan tanulmányozza és teszteli az összes olyan műszaki megoldást, amelyekkel tovább csökkenthető a fogyasztás. Az egyik ilyen lehetőség a fogyasztás csökkentése termoelektromos generátor alkalmazásával. - A RENOTER mozaikszó jelentése kipufogógázból visszanyerhető energia hasznosítása termoelektromos eszközökkel - magyarázza Luc Aixala projektvezető, a Renault Trucks mérnöke.
„Az elv egyszerű: összegyűjteni a felesleges hőenergiát a kipufogóban, majd ezt átalakítani elektromos energiává. Ezzel tehermentesíthető a generátor, ami végső soron a fogyasztás csökkenéséhez vezet.” A hőt a kipufogócsőben elhelyezett, hőelektromos relékkel ellátott hőelektromos generátor alakítja át elektromos energiává. Az egyetlen nehézség, hogy meg kell találni a termoelektromos generátorok gyártásához szükséges legmegfelelőbb, legmegbízhatóbb és legolcsóbb alkotórészeket.
A projekt mögött ugyanis a majdani sorozatgyártás szándéka húzódik meg, így ügyelni kell a gyártási költségekre, és az alapanyagok beszerezhetőségére. - Olyan rendszert szeretnénk kifejleszteni, amely nagy teljesítőképességű és megbízható, emellett könnyen, és a lehető legolcsóbban beszerezhető termoelektromos alapanyagokból állítható elő, mint a szilícium, a magnézium, vagy a mangán - avat be Luc Aixala.
A 2008-ban megkezdett RENOTER program 2011-ben fejeződik be. A kutatás jelenlegi állása szerint nagyjából egy kilowattnyi spórolás érhető el, ami körülbelül egy százalékos fogyasztáscsökkenésnek felel meg valós körülmények között.
A projekt végleges eredményei, illetve az energiavisszanyerés más technikáival foglalkozó, párhuzamos kutatások ismeretében születik majd döntés arról, hogy felszerelik-e termoelektromos generátorokkal a sorozatgyártású teherautókat.
A hároméves, 4,5 millió euró összköltségvetésű projekt felét közpénzből finanszírozzák. A kutatások három egyetemi laboratóriumban (Caen, Montpellier és Nancy) folynak, a projektben a Renault Trucks-on kívül részt vesz a Renault, a Valeo, a Sherpa Engineering és a Nexter Systems.