Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezzel az e-kisbusszal válna a VW az Uber konkurensévé
A Volkswagen-konszern Moia mobilitási részlege leleplezte hatüléses elektromos kisbuszát, ami 2018-tól Hamburg utcáin szállítja azokat, akik egy alkalmazáson keresztül megrendelik azt. Úgy tűnik, az autómegosztás lesz az autógyártók következő célkitűzése.
A VW nemrég létrehozott 13. márkája, a Moia nemzetközi célkitűzése, hogy egymillió autót helyettesítsen európai és Egyesült Államokbeli városokban 2025-re, mondta el Ole Harms, a részleg vezérigazgatója Berlinben.
– Megoldásokat akarunk kínálni az olyan közlekedési problémákra, mint a torlódás, a légszennyezés, a zajok és a helyhiány, fejtette ki Harms.
A hamburgi szolgáltatás 200 járművel indul, de szeretnék ezerre bővíteni a flottát a következő években. A Moia sofőröket és flottaoperátorokat fog foglalkoztatni.
Ez az újítás része annak a programnak, amit a VW azért indított, hogy feleszmélve a károsanyag-kibocsátási botrányból még versenyképesebbé váljon és felkészüljön többek között az akkumulátorok hajtotta autók miatti piaci átalakulásokra.
Bár a Moia küldetése közvetve az autóeladások csökkenését hozhatja magával, ez pedig a konszern tizenkét márkája számára nem épp optimális, a VW természetesen támogatja új márkáját. Ha mi nem tesszük ezt, a versenytársak megteszik, mondta el az anyavállalat stratégiai igazgatója, Thomas Sedran.
Az ügyfelek a szolgáltatást egy alkalmazáson keresztül tudják majd igényelni, ami hasonlít az Uber rendszeréhez. Az applikáció már a foglalás véglegesítése előtt megmutatja, melyik autók szabadok, és mennyibe fog kerülni az utazás. Egy algoritmus csoportosítja az utasokat, akik hasonló helyre utaznak, hogy növeljék a kapacitást, illetve hogy ezzel is növeljék a járművek hatékonyságát.
A járműveken gyors internet áll az utasok rendelkezésére, az ülésekbe pedig olvasólámpát és USB-csatlakozót építettek, hogy az okostelefonokat és a tableteket tölteni lehessen út közben.
A hatüléses járműben lehetőség van a telefon töltésére és gyors sebességű internet használatára is |
A Moia 10 hónap alatt fejlesztette ki a járművet, együttműködve a VW haszongépjármű egységével. Több mint 300 kilométer megtételére képes, akkumulátorait fél óra alatt lehet 80 százalékosra tölteni.
A leányvállalat célja, hogy egy legyen a világ három legnagyobb mobilitási szolgáltatói közül, valamint hogy néhány éven belül többmilliárdos bevételre tegyen szert.
Világszerte rengeteg vállalatóriás törekszik digitális kínálata bővítésére, például azt a Szilikon-völgybeli Apple és a Google is. Azonban az autómegosztó szolgáltatások, mint az Uber kérdésessé teszik, hogy a jövőben szükség lesz-e az embereknek saját autóra.