Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez a kínai gigabusz újraértelmezi a tömegközlekedést
Az ázsiai mérnökök feltalálták a közlekedési dugóhúzót, amely a metró és a villamos szerelemgyermeke, ám ők busznak hívják. A koncepció merész, de sok előnye lehet.
Miután két napja hírt adtunk a Volvo duplacsuklós buszáról, amelynek hossza a villamosokat idézi, és 250 személy szállítására is alkalmas, ezúttal ötször akkora befogadóképességű közlekedési eszközt mutatunk be. Névleg ez is busz, ám kötött pályán közlekedne majd, és inkább amolyan magasépítésű villamos, avagy alternatív, külszíni metró koncepcióját idézi a projekt központi eleme.
A "jövő buszának" tesztelése akár idén év végén, de 2017-ben mindenképp megkezdődhet. A fura guruló óriás olyan széles, hogy alatta egyszerre két sávban közlekedhetnek az autók. A cél nem titok: a kínai megapoliszok forgalmi dugóit próbálnák egyrészt csökkenteni, másrészt az új jövevény mintegy átrepülne a legnagyobb kocsisor felett is.
A jármű nagy előnye továbbá, hogy a pálya kialakítása ötödannyi időbe és pénzbe kerül, mint a hagyományos metróvonalak építése. Egy ilyen jármű ára mintegy 4-5 millió dollár, 40 kilométer/óra a csúcssebességük, részben napenergiával működnek majd.