Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban
Csehországban az idei első félévben 80 ezer 818 személygépkocsit értékesítettek, ami éves szinten 14 százalékos csökkent jelent - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön.
Az értékesített személygépkocsik 62 százalékát cégek vették meg. A legjobban menő márka már hagyományosan a német Volkswagen csoporthoz tartozó hazai Skoda, éves szinten azonban 18 százalékkal csökkent az értékesítés. A január-júniusi időszakban összesen 23 826 Skodát adtak el. A Skoda Auto piaci részesedése így 29,5 százalékra esett vissza.
A második legkeresettebb márka a dél-koreai Hyundai volt, amelynek öt százalékkal esett vissza a forgalma. Az első hat hónapban 8067 Hyundai kocsit adtak el a cseh piacon. A harmadik helyen a német Volkswagen áll 7670 eladott autóval, ami kétszázalékos visszaesést jelent éves szinten.
Az első félévi cseh autópiacra jellemző volt, hogy az emberek elsősorban kisebb gépkocsikat vásároltak. Ezek aránya megközelítette a 25 százalékot. Az eladott gépkocsik 27 százaléka kombi, míg 19 százaléka hatchback változat volt.
A legjobban menő modell a Skoda Octavia volt, amelyből 8210 darab kelt el. A második helyen a Skoda Fabia végzett 5430 darabbal, míg a harmadikon az újdonságnak számító Skoda Rapid 3417 eladott darabbal. Ezeket a kocsikat a Hyundai i30 és a VW Golf követi.
Helyi elemzők szerint a csehországi autópiac fellendülése csak a gazdasági helyzet javulásával 2014-ben várható.