Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Buszvásárlási hullám: félszáz magyar jármű áll forgalomba a Dél-Dunántúlon
Az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) 61 darabos vásárlását követve a Dél-dunántúli Közlekedési Központ 52 új, Magyarországon gyártott autóbusszal erősíti flottáját.
A Budapest Lízing Zrt. által finanszírozott Credo Econell EN 12 és a Credo Inovell IC 12 típusú buszokat 60 napon belül kell leszállítania a Kravtex-Kühne Csoportnak az erről szóló szerződés értelmében.
A közlekedési központ a vételárat nem közölte, kitért ugyanakkor arra, hogy a járművekből Tolna megyébe 24, Baranyába 16, Somogyba 12 kerül, ahol regionális feladatokat látnak el.
A könnyűszerkezetű, Euro 6-os motorral, robotizált sebességváltóval, légkondicionálóval, modern utastájékoztató rendszerrel felszerelt, környezetbarát autóbuszok átlagosan 15-30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak a vállalat jelenleg használt járműveinél.
Hozzátették, a társaság az elmúlt években kizárólag magyar autóbuszokat vásárolt és helyezett forgalomba. Az új járművek hozzájárulnak a szolgáltatási színvonal és az utasok elégedettségének növeléséhez, a cég fejlődéséhez.
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ autóbusz-beszerzése összhangban áll az elöregedett hazai buszpark cseréjével, és azzal a kormányzati stratégiával, amely három év múlva évente ezres nagyságrendű hazai gyártmányú autóbusz beszerzését irányozza elő - jegyezték meg.
A most vásárolt autóbuszokat a Kravtex-Kühne Csoport Mosonmagyaróváron és Győrben gyártja, így az üzlet több száz magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá.
A Credo autóbuszok árarányos magyar értékhányada a kategóriájukban kiemelkedő, a legmagasabb a hazai gyártmányok között, ugyanis megközelíti a 80 százalékot - közölték.
Hozzáfűzték: mind a mellső, mind a hátsó futómű a győri Rába terméke, a sebességváltó a ZF Hungária egri gyárában készül, az ablaküvegek Orosházáról, a padló és a műanyag burkolatok pedig a Graboplast győri üzeméből származnak.