Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az új autóipari trendek felé kell nyitni a beszállítóknak a kormány szerint
Olyan beruházásokat kell hozni, amelyek részben megtartják az eddigi kapacitásokat, másrészt nyitnak az új autóipari tendenciák felé, például az elektromos autók gyártása vagy az önvezető autók kutatása felé – mondta a Világgazdaságnak Varga Mihály.
A tárca minisztere szerint a bérnövekedés még nem okoz strukturális gondokat, a kamatkörnyezet kedvez a beruházásoknak.
Varga Mihály szerint fenn kell tartani a járműiparnak az elmúlt évek növekedését. Fontos a beszállítói lánc fejlesztése, azaz olyan vállalatok támogatása, amelyek később akár önállóan is megjelenhetnek termékeikkel a világpiacon. Erre a gazdasági tárca nemrég külön programot is indított. Gazdaságpolitikai cél a hozzáadott értéklánc növelése, de ehhez megfelelően képzett magyar munkaerőre van szükség.
A miniszter szólt arról, hogy a 2016-ban hat évre kötött adócsökkentés és bérmegállapodás tervezhető világot hozott, csak tavaly a járulékcsökkentés révén 400 milliárd forint maradt a vállalkozásoknál. A köztehercsökkentés megítélésük szerint válasz arra a kihívásra, amely az elmúlt években a magyar gazdaságban megjelent. Elemzéseik azt mutatják, hogy érezhetően sem a munkahelyek számában, sem a hatékonyságban nem okozott fennakadást a bérek több mint 10 százalékos növekedése.
A minisztert kérdezték arról, hogy a jövőben lehet-e változás a kontinens legmagasabb áfája kapcsán. Mint mondta, folyamatosan vizsgálják azokat a lehetőségeket, ahol lehet helye a kisebb áfának, de most csak célzott támogatásról, adócsökkentésről lehet szó.