Szolgáltatók Az összes motorvonatot leszállította a Stadler a MÁV-nak

Az összes motorvonatot leszállította a Stadler a MÁV-nak

MTI | 2016.12.19 15:15

Az összes motorvonatot leszállította a Stadler a MÁV-nak

A Stadler vasúti járműgyártó cég átadta a MÁV-Startnak a legutóbb megrendelt 21 Flirt villamos motorvonat utolsó járművét, ezzel a vasúttársaság Flirt-flottája 123-ra emelkedett – közölte Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója.

Hirdetés

Kiemelte 123 Flirt motorvonatával a MÁV-Starté Európában a legnagyobb egységes villamos flotta. A folyamatos fejlesztéssel a vasúttársaság az utaskiszolgálás színvonalát növeli, ennek is köszönhető, hogy idén várhatóan 3 millióval növekszik az utaslétszám az előző évhez képest.

A korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésről tavaly júliusban írt alá szerződést a zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését a Közlekedési operatív program (Közop) és az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (Ikop) által biztosított, 85 százalékban uniós támogatásából, valamint 15 százalékban hazai költségvetési forrásból fedezte a vasúttársaság.

A MÁV a 123 Flirt motorvonatot négy közbeszerzési eljárás során szerezte be, az első 60 motorvonatra szóló szerződést 2006-ban írták alá, ezt követte 2013-ban a korábbival azonos műszaki tartalmú 48 vonat vásárlása, ez utóbbi közbeszerzését a MÁV-Start és a Gysev közös kiíróként hirdette meg.

A vasúttársaság közölte: a motorvonat fékberendezése segítségével az elővárosi közlekedésben a felvett energia 25-30 százalékát visszatáplálja a hálózatba.

Csépke András elmondta: a MÁV-Start koncepciójában kiemelten szerepel a budapesti elővárosi és a távolsági minőségi vasúti közlekedés fejlesztése. A budapesti elővárosi vasúti fejlesztés egyértelműen motorvonatokkal valósítható meg, ezért szükség van a jelenleginél lényegesen nagyobb kapacitású motorvonatok beszerzésére.

Hozzátette: uniós tendert írtak ki újabb motorvonatok beszerzésre, 40 motorvonatot vásárolnának, egyenként legalább 600 férőhellyel. Mivel még erre nem áll rendelkezésre az uniós támogatás, ezért a közbeszerzést keretmegállapodásos eljárásként folytatják le, ami azt jelenti, hogy keretmegállapodás esetében a források rendelkezésre állása alapján lehet majd megvenni a motorvonatokat.

A közbeszerzési eljárásban a szerződéskötés jövő nyárra várható, arra számítanak, hogy 2018 végén, 2019-ben ebből a beszerzésből már közlekednek majd vonatok a hazai vasútvonalon - tette hozzá.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink