Szolgáltatók Az Uber után német autókereskedő portálba fektetett a japán cégóriás

Az Uber után német autókereskedő portálba fektetett a japán cégóriás

MTI | 2018.01.19 07:49

Az Uber után német autókereskedő portálba fektetett a japán cégóriás

A német Auto1 internetes használtautó kereskedelmi portál 460 millió euró feltőkésítésben részesült a japán Softbank technológiai konszern Vision kockázati tőkebefektetési alapjától

Hirdetés

Az Auto1 és a Softbank hétfői közös közleménye szerint az Auto1 piaci tőkeértéke a tőkeinjekcióval együtt elérte a 2,9 milliárd eurót. Az Auto1 így az európai start-up vállalatok piaci tőkeérték szerinti rangsorában a második helyre került a Spotify zene-műsorszóró szolgáltatás mögött.

A 2012-ben alapított Auto1 használtautó kereskedelmi szolgáltató több mint harminc európai országban értékesít saját bevallása szerint havonta több mint 30 ezer autót. Az Auto1 35 ezer kereskedő partnerrel működik együtt.

Az Auto1 a 93 milliárd dollár tőkeerejű Vision befektetési alap első németországi befektetése.

A Softbank a jövő ígéretes technológiáival foglalkozó vállalatok finanszírozására hozta létre a befektetési alapot. Az alap pénzeszközeinek túlnyomó részét szaúdi és Egyesült Arab Emírségekbeli befektetők biztosítják. A Vision eddig leginkább robottechnológiai fejlesztő és mobilitási szolgáltató vállalatokba invesztált, a legutóbb például az Uberbe.

Kiemelt Partnereink