Szolgáltatók Az Európai Bizottság javaslatcsomagja kihívás a magyar árufuvarozás számára

Az Európai Bizottság javaslatcsomagja kihívás a magyar árufuvarozás számára

MTI | 2017.06.28 15:32

Az Európai Bizottság javaslatcsomagja kihívás a magyar árufuvarozás számára

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, a logisztikai, közúti árufuvarozási és személyszállítási vállalkozások ágazata stratégiai terület, éves szinten 6 százalék feletti mértékben járul hozzá a magyar GDP-hez, részaránya az összes nemzetgazdasági szektor között az ötödik legmagasabb.

Hirdetés

Az államtitkár jelezte, a magyar közúti fuvarozói ágazat versenyképességének növelése és pozíciójának megtartása szempontjából jelentős kihívás az Európai Bizottság május végén beterjesztett mobilitási javaslatcsomagja. Erről folyamatosan egyeztetnek a tagállamok, és vélhetően hosszú tárgyalási sorozat után lép majd életbe. A következő, szeptemberi közlekedési tanácsülés előtt a szaktárca egyeztet a fuvarozói érdekképviseletekkel, hogy a magyar álláspont kialakításakor figyelembe vehessék az észrevételeket.

Az államtitkár ismertette, hogy az unió mobilitási csomagjában szerepel egyebek közt a kiküldetési irányelv kiterjesztése a közúti árufuvarozásra, a külföldi rakodás korlátozása, a 45 órás heti pihenőidő szállodában töltendő kötelező előírása, s az is, hogy az útdíjat nem fizetőkről az adatcserét zökkenőmentesebbé tenné.

Homolya Róbert kitért arra, hogy munkába állt a közúti ellenőrzési csoport, amely az elmúlt másfél hónapban 200 millió forint bírságot szabott ki az engedély nélkül végzett árufuvarozókra, az ellenőrzést a jövőben kiterjesztik a személyszállításra is.

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kiépítése is várható, a tervek szerint 89 ponton mérik majd az áthaladó tehergépjárművek súlyát, a rendszer zökkenőmentes bevezetéséről folyamatosan egyeztetnek az érdekképviseletekkel mondta az NFM államtitkára.

Wáberer György, miniszterelnöki megbízott kitért arra, hogy rontja a vállalkozások helyzetét az EU nyugat-európai tagállamaiban, például a Németországban, Franciaországban, Ausztriában bevezetett tagállami intézkedések sorozata, köztük a más országból származó fuvarozóknál is az adott ország minimálbérének kötelezővé tétele. A V4-ek fuvarozói érdekképviseletei közös petíciót adtak be az Uniónak, egyebek közt az kérték, hogy a kötelezettségszegési eljárás lezártáig függesszék fel ezt az intézkedést.

Az Európai Unióban nincs meg az infrastruktúrája a 45 órás heti pihenőidő kereskedelmi szálláshelyen való eltöltésnek és a kamionrakomány őrzésének.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink