Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A zalai tesztpálya is vonzó volt a BMW-nek – 2018 legjobb interjúi
A zalaegerszegi tesztpályát nemcsak szakmai körökben jellemzi kiemelt figyelem, így nem is meglepő, hogy ebben az évben az egyik legolvasottabb interjúnk az, amelyben Palkovics László innovációs és technológiai minisztert kérdeztük.
– A teljes készültségű pályát 2019 végén, 2020 elején tervezzük átadni. Elkészült a nagysebességű kormányozhatósági pálya, a dinamikus útfelület, a két főépület. Telepítettük az 5G kommunikációs rendszert, és elkészült a tesztváros első negyede. Most indul a tesztváros magasabb fokú kiépítése, a másfél kilométer hosszú autópálya-szakasz megépítése, megépülnek a belső összekötő utak és az alacsony sebességű kormányozhatósági pálya, a fékfelület. Az utolsó elem a nagy sebességű oválpálya, ahol 200 km/órás neutrális kanyarsebességet lehet majd elérni. A pályán minden olyan körülményt, közlekedési helyzetet leképeztünk, amellyel a közlekedés során a valóságban is találkozunk – foglalta össze az interjúban Palkovics László.
Hozzátette azt is, hogy kevés tesztpálya van a világon, és azok óriási telítettséggel működnek. Nem beszélve arról, hogy a korábban épült pályákhoz képest a technológia rengeteget változott, a zalai pálya ezért kiemelkedő komplexitásában és az önvezető technológiákban is. Úgy gondolja, a BMW Magyarország melletti döntésében is sokat nyomot a latban ez a világon egyedülálló járműipari fejlesztés.