Szolgáltatók A szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez

A szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez

MTI | 2014.02.27 15:36

A szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez

A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége, derül ki az Ernst&Young (EY) Nemzeti SSC felméréséből, amelyet február 27-én mutattak be Budapesten.

Hirdetés

Havas István, az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencia előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, vannak azonban olyan kihívások és trendek, amelyekre a központoknak választ kell adniuk. Ezek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása, amit a szektor és a kormányzat közötti együttműködés segíthet.

Havas István, az EY vezérigazgatója beszél a a konferencián (MTI Fotó: Soós Lajos)

Havas István a kutatás eredményeit ismertetve elmondta, hogy a globális vállalatok az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltató központjaik helyszínéül Magyarországot. Az itt működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Ezek a központok tipikusan a költségek csökkentése miatt jönnek ide, de nem azért maradnak itt és nem azért fejlesztenek, hanem mert tehetséges és képzett munkaerőt találnak. Ez olyan trend, amelyre érdemes figyelni a jövőben is - mutatott rá a vezérigazgató.

A központok 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elérte azokat az üzleti célkitűzéseket, amelyekért idejött, a központok fele pedig arról számolt be, hogy az eredmények meghaladták az elképzeléseit. A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének. A fő kihívás, amivel számolni kell a megfelelő számosságú és képzettségű munkaerő biztosítása. Ez olyan terület, amelyen a szolgáltató központok közössége és a kormányzat hatékonyan tudna együttműködni - mondta a vezérigazgató.

A felmérés szerint a magyarországi központok kétharmada (68 százalék) további bővítést tervez, ennek keretében több mint 70 százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkciók bővítését tervezik.

A felméréshez kapcsolódó konzultáció során a szolgáltató központok vezetői négy pontban foglalták össze a szektor előtt álló gyakorlati kihívásokat. Ezek között szerepel a munkaerő megszerzése és megtartása, az oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása.

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára kifejtette: Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza szolgáltatási üzletágait is ide. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát.

Elmondta, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal mintegy 30 olyan befektetési tervet kezel, amelyek szolgáltató központokhoz társulnak, és ha ezek megvalósulnak, több mint 9 ezer új munkahelyet jelenthetnek Magyarországnak.

Az államtitkár felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a verseny továbbra is nagy, s nemcsak idevonzani kell a szolgáltató központokat, hanem meg is kell őket tartani, valamint vonzóvá tenni számukra a bővítést. Ezt szolgálja az is, hogy a szolgáltató központok szövetségeivel közös képzéseket indítanak. Kiemelte továbbá a munkahelyvédelmi akciótervet, amely a 25 év alatti fiatalok valamint a gyesről visszatérő édesanyák alkalmazása esetében kedvezményes feltételeket nyújt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink