Szolgáltatók A startup lenyomja a nagy hírű gyártót: ez Kína

A startup lenyomja a nagy hírű gyártót: ez Kína

autopro.hu/Sz.K. | 2019.08.13 09:53

A startup lenyomja a nagy hírű gyártót: ez Kína

A J.D Powers marketinginformációs szolgáltató felmérte, hogy Kínában mely alternatív meghajtású járművek (NEV) a legelfogadottabbak, legnépszerűbbek (New Energy Vehicle Experience Index – NEVXI), valamint hogy milyen felhasználói problémákat észlelnek az újdonsült e-autósok. Az elégedettségi skála élén a NIO márka áll, de szorosan ott van mögötte a BMW.

Hirdetés

Az amerikai székhelyű J.D. Powers úgy méri az új gépkocsik minőségét, hogy megvizsgálja azokat a kérdéseket, amelyekkel az e-autók tulajdonosai találkoztak Kínában a vásárlást követő első 2-6 hónap alatt. Az új járművek minőségi tényezőjét a 100 járműre eső problémák száma határozza meg (PP-érték). Vagyis minél alacsonyabb a mérőszám, annál megfelelőbb a termék.

A NIO-val van a legkevesebb probléma

A tanulmány figyelembe veszi a NEV-tulajdonosok elégedettségét is az ügyfélszolgálattal és az eladó szolgáltatásaival kapcsolatban is, a termék egésze mellett.A NIO 67 ponttal vezeti a listát, melyet másodikként a BMW követ 82-vel. A Chery New Energy és a GAC Trumpchi osztoznak a harmadik helyen, 84 ponttal. A NEV tanulmány némi betekintést nyújt azokba a szempontokba, melyek az ügyfelek tapasztalatait és elégedettségét befolyásolják az új e-autókkal kapcsolatban. A tanulmány szerint a NEV-ek általánosságban ugyanolyan problémákkal állnak szemben, mint a belső égésű motoros járművek esetében. Az autógyártóknak azonban foglalkozniuk kell az olyan NEV-specifikus szempontokkal, mint az elektromos motor, az akkumulátor élettartama, illetve a töltés hatékonysága.

A NEVXI tanulmány azt mutatja, hogy a NEV-tulajdonosok által leggyakrabban említett probléma a jármű minőségének kiszámíthatatlansága. A három leggyakoribb panasz a járművek belső kialakításával kapcsolatos. Ezt követik a külsőt érintő problémák, majd a vezetési élménnyel kapcsolatos hibák. Ezzel szemben azonban viszonylag kevés panasz érkezett az akkumulátorokkal és az elektromos motorral kapcsolatban.

A felmérés ugyanakkor nem törekszik teljességre, már ami a NIO vagy a BMW általános népszerűségét illeti. Míg a SUV-gyártó startup termékéből tavaly havonta 2000-nél is több fogyott, a szám idén már bőven ez alatt van, egyre csökkenő eladási számokat produkálva, legalábbis a carsalesbase.com adatai szerint.

Kiemelt Partnereink