Szolgáltatók A magyar kkv-k a Kárpát-medencében tudnak gyorsan érvényesülni

A magyar kkv-k a Kárpát-medencében tudnak gyorsan érvényesülni

MTI | 2013.06.04 14:07

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) a Kárpát-medencei régióban tudnak gyorsan érvényesülni - mondta Markovszky György, a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (VMKI) elnöke kedden Veszprémben, a kkv-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségei címmel rendezett fórumon.

Hirdetés

Rámutatott: a magyar kkv-k a Kárpát-medencében vannak nyerő pozícióban, a fejlett, nyugat-európai piacra kijutni sokkal nehezebb számukra és több időbe is telik megfelelniük az ottani követelményeknek.

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Kárpát Régió Üzleti Hálózat Zrt. közös rendezvényének megnyitóján Billo Kármen, a Nemzetgazdasági Minisztérium regionális és Kárpát-medencei vállalkozásfejlesztési főosztályának osztályvezetője elmondta: a főosztályt azért hozták létre, mert felismerték, hogy a magyar vállalkozások számára ebben a régióban még számos exportlehetőség van.

A minisztérium 2011-ben megalkotta a Vekerle-tervet, amelynek célja az infrastruktúrák és a munkaerőpiac összehangolása a térségben. Fontos, hogy a határok átjárhatóak legyenek - ennek szellemében nyitottak átkelőt Ásotthalomnál és Bácsszentgyörgynél -, valamint álljon rendelkezésére a cégeknek megfelelően képzett munkaerő.

A terv által preferált ágazatok a jármű- és gépipar, az élelmiszeripar, a turizmus és az egészségipar, a kreatív és a zöldipar - tette hozzá.

A minisztérium gazdaságfejlesztő eszközei közé sorolta az osztályvezető a gazdasági információs rendszerek biztosítását a kkv-k számára (fórumok, üzletember találkozók, a külképviseletek szakpolitikai fórumai), a vissza nem térítendő támogatásokat, például a kereskedelemfejlesztési pályázatokat, valamint az állami támogatású finanszírozási lehetőségeket.

Bemutatta az egy éve létrehozott, hat országban már 11 üzletfejlesztési irodát működtető Kárpát Régió Üzleti Hálózatot, amelynek feladata a magyar kkv-k számára szolgáltatások biztosítása, mint például az üzleti partnerközvetítés, a befektetési és exportlehetőségek felkutatása, adózási- és jogi tanácsadás, vagy a közbeszerzési és privatizációs lehetőségek ismertetése.

A hálózat ezen kívül üzletember találkozót, termék- és cégismertetőt, konferenciákat, képzéseket, helyi termékfórumot is szervez, és országjáráson mutatja be ezeket a lehetőségeket - fűzte hozzá Billo Kármen.

Az osztályvezető sikeresnek nevezte a magyar nyelvű munkatársakkal működő irodákat, amelyek segítségével a kritikus területeken is vissza lehet állítani a magyar vállalkozásokkal szembeni bizalmat.

Szólt arról is, hogy az európai uniós Erasmus-program mintájára fiatal vállalkozókat invitálnak meg Kárpátaljáról és a Vajdaságból, hogy az e térségek iránt érdeklődő magyar cégeknél szerezzenek tapasztalatot, a magyar vállalkozók üzleti kapcsolatokra, hasznos információkra tegyenek szert.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink