Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A dél-koreai autóipar ellenzi a dízelek betiltását
Nemtetszésüknek adtak hangot a dél-koreai autóipari szervezetek az új köztársasági elnök választási ígérete miatt, miszerint 2030-ig teljesen eltüntetnék az utakról a dízel üzemű járműveket.
A múlt szerdán hivatalba lépett dél-koreai köztársasági elnök Mun Dzse In (Moon Jae-in) amellett, hogy a következő évtized végére a dízel járművek teljes száműzését helyezte kilátásba, választási kampányában arra is ígéretet tett: megbízatásának öt éve alatt arra fog törekedni, hogy 30 százalékkal csökkenjen a dízel járművek mikrorészecske kibocsátása.
A dízel járművek teljes kitiltása az utakról nehezen elfogadható megoldás lenne, hiszen kedvező fogyasztásuknak köszönhetően a preferált haszongépjárműnek számítanak a vállalati szférában – mutatott rá a KAMA (Korea Automobile Manufacturers Association) koreai autógyártók szövetségének az igazgatója a Yonhap hírügynökségnek adott interjúban.
Hozzátette: az autógyártók az Euro 6 emissziós norma teljesítése érdekében az elkövetkező években a korábbinál lényegesen alacsonyabb mikrorészecske kibocsátású dízel modelleket fognak piacra dobni. A dízel járművek betiltása nagy kárt okozna az autóiparnak. Sőt, a tiltás a magánszemélyek tulajdonában lévő dízel autókra is vonatkozna – hangsúlyozta.
A koreai autóimportőrök és autókereskedők szövetsége, a KAIDA (Korea Automobile Importers & Distributors Association) vezérigazgatója elmondta, hogy az Euro 6 besorolású dízel motorok károsanyag kibocsátása csak egy százaléka a régebbi modellekének és ez a technológia fejlődésével csak tovább csökken. Alacsony fogyasztásban pedig semmi nem veszi fel a versenyt a dízellel.
A KAMA adatai szerint tavaly a forgalomba helyezett személygépkocsik 48 százaléka volt dízel, szemben a 2010-es 19 százalékkal. Az idén januártól áprilisig tíz importált autóból hét volt dízel Dél-Koreában.