Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Lyft és az Uber csak rontottak a közlekedésen?
A vállalatok kijelentéseivel ellentétben, a Lyft és az Uber rontottak San Francisco városának közlekedésén – legalábbis ez derül ki San Francisco Megye Közlekedési Hatóságának (SFCTA) jelentéséből.
Miután a megnövekedett foglalkoztatottságot, népességet és közlekedési hálózatbeli változásokat is számításba vette, az SFCTA úgy találta, hogy a fuvarmegosztó vállalatok, mint a Lyft és az Uber több problémát okoz, többek között nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy sokkal tovább tart eljutni egyik helyről a másikra (napközben 51, este 75 százalékkal), így az embereknek sokkal több időt kell a dugókban tölteniük (napközben 51, este közel 70 százalékkal), és sokkal hosszabb lett a megtett táv (ez napközben 47, este pedig 60 százalékkal ugrott meg). A tanulmány szerint ennek három fő oka van:
- A fuvarmegosztó szolgáltatások igénybevételekor az utasok 43-61 százalékban egyáltalán nem sétálnak, kerékpároznak, vagy használnak más közlekedési eszközt
- Az ilyen utazások esetén a be- és kiszállás sokszor akadályozza a közlekedést, akár egész sávokat is elfoglalhat
- Az utasok nélkül megtett távolság, azaz az új utasok megvételét célzó optimális elhelyezkedés megtalálása szintén olyan tényezők, amik a járműforgalmat növelik.
Ahhoz, hogy e problémák közül néhány megoldható legyen, az autómegosztó vállalatoknak együtt kellene működniük a várossal. Ez például egy olyan újfajta adónemmel lenne megoldható, amit 2020 januárjától kellene fizetni a fuvarmegosztós utakért; a jelenlegi tervek szerint ennek aránya 3,25 százalék lenne az egyéni, és 1,5 a megosztott utazásokért. A számítások szerint az új adóval éves szinten 30 millió dollárt adnának a város közlekedésfejlesztési alapjához.
A Lyft és az Uber maguk módján már próbálták orvosolni a problémát, elektromos kerékpár/roller és robogó-megosztó szolgáltatásaikkal akarnak jobb alternatívát kínálni a rövidtávú utazásra.