Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Miért terjed a világban lassan az elektromos hajtás?
Gál Péter professzor, az Audi belsőégésű motorok tanszékének helyettes vezetője úgy vélekedik, miközben egyre környezetbarátabb motorokat fejlesztenek ki a gyártók, a hibridhajtás az elkövetkezendő tíz évben még nem lesz sikertörténet, a járművek 90 százalékát továbbra is benzin vagy diesel hajtja majd.
A kérdés tehát az, miért olyan lassan terjed a világban az elektromos hajtás?
Gál Péter professzor válaszai:
Az akkumulátor túl drága: 1 kWh 500 euró, 10 kWh-s akkumulátor 5000 euróba kerül, amit a gépkocsi vásárlójának kellene megfizetnie.
Az akkumulátor túl nehéz: 160 kg akkumulátor tömeg egy 55 literes üzemanyagtartályban levő 48 kg gázolaj tömegéhez viszonyítva.
A hatótávolság túl kicsi: 50 km hatótávolság egy BlueMotion jármű 1200 km-es értékéhez viszonyítva.
Hiányzó infrastruktúra: feltöltési lehetőség kevés, a feltöltési idő pedig sok: 270 perc
Mérsékelt elfogadottság: Sound / feeling / feltöltési idő / hatótávolság fűtés vagy klímaberendezés hiánya
A tehén vagy az autó környezetszennyezőbb?
- Egy fejőstehén évente 111,7 kilogramm metángázt bocsát ki, ez átszámítva CO2-re annyi, mint amennyit egy középkategóriás autó 18 ezer kilométer megtétele után bocsát ki a környezetre A tehén és az autó szokatlan összevetésével dr. Gál Péteralaposan meglepte a közönséget egy minap tartott konferencián.
A professzor rávilágított arra is, miközben a közvélemény szemében az elektromos autó egyenlő a környezetbarát járművel, csak kevesen tudják, hogy az elektromos áram termelése, amely e járművek feltöltéséhez használnak, ugyanúgy környezetszennyező, mint maga az autó. A világban mér klímagáz emisszió 25 százalékáért az áramtermelés, s csak 14 százalékáért tehető felelőssé a közlekedés.
A világban mért klímagáz emisszió fő felelősei:
Elektromos áram termelése: 25 %
Termőföld használatának megváltoztatása, erdőirtás: 18 %
Mezőgazdaság: 14 %
Közlekedés: 14 %
Ipar: 14 %
Háztartás ( klíma,fűtés, főzés): 8 %
Egyéb: 7 %
Összesen: 100 %
További érdekességek, tények, adatok Gál professzor prezentációjában, amelyet itt tekinthet meg.