Techtogether Miért terjed a világban lassan az elektromos hajtás?

Miért terjed a világban lassan az elektromos hajtás?

autopro.hu | 2010.03.31 10:02

Miért terjed a világban lassan az elektromos hajtás?

Gál Péter professzor, az Audi belsőégésű motorok tanszékének helyettes vezetője úgy vélekedik, miközben egyre környezetbarátabb motorokat fejlesztenek ki a gyártók, a hibridhajtás az elkövetkezendő tíz évben még nem lesz sikertörténet, a járművek 90 százalékát továbbra is benzin vagy diesel hajtja majd.

Hirdetés

A kérdés tehát az, miért olyan lassan terjed a világban az elektromos hajtás?

Gál Péter professzor válaszai:

Az akkumulátor túl drága: 1 kWh 500 euró, 10 kWh-s akkumulátor 5000 euróba kerül, amit a gépkocsi vásárlójának kellene megfizetnie.

Az akkumulátor túl nehéz: 160 kg akkumulátor tömeg egy 55 literes üzemanyagtartályban levő 48 kg gázolaj tömegéhez viszonyítva.

A hatótávolság túl kicsi: 50 km hatótávolság egy BlueMotion jármű 1200 km-es értékéhez viszonyítva.

Hiányzó infrastruktúra: feltöltési lehetőség kevés, a feltöltési idő pedig sok: 270 perc

Mérsékelt elfogadottság: Sound / feeling / feltöltési idő / hatótávolság fűtés vagy klímaberendezés hiánya


A tehén vagy az autó környezetszennyezőbb?

- Egy fejőstehén évente 111,7 kilogramm metángázt bocsát ki, ez átszámítva CO2-re annyi, mint amennyit egy középkategóriás autó 18 ezer kilométer megtétele után bocsát ki a környezetre A tehén és az autó szokatlan összevetésével dr. Gál Péteralaposan meglepte a közönséget egy minap tartott konferencián.

A professzor rávilágított arra is, miközben a közvélemény szemében az elektromos autó egyenlő a környezetbarát járművel, csak kevesen tudják, hogy az elektromos áram termelése, amely e járművek feltöltéséhez használnak, ugyanúgy környezetszennyező, mint maga az autó. A világban mér klímagáz emisszió 25 százalékáért az áramtermelés, s csak 14 százalékáért tehető felelőssé a közlekedés.

A világban mért klímagáz emisszió fő felelősei:

Elektromos áram termelése: 25 %

Termőföld használatának megváltoztatása, erdőirtás: 18 %

Mezőgazdaság: 14 %

Közlekedés: 14 %

Ipar: 14 %

Háztartás ( klíma,fűtés, főzés): 8 %

Egyéb: 7 %

Összesen: 100 %


További érdekességek, tények, adatok Gál professzor prezentációjában, amelyet itt tekinthet meg.

Kiemelt Partnereink