Techtogether Sipos Gábor: itthon is lehet karriert építeni?

Sipos Gábor: itthon is lehet karriert építeni?

autopro.hu | 2016.01.05 09:19

Sipos Gábor: itthon is lehet karriert építeni?

Bátran állíthatjuk, a BME FRT sorra nyeri a Techtogethert, ugyanis a Budapesti Műszaki Egyetem járműépítő csapata 2015 októberében második alkalommal szerzi meg a szakportálunk által szervezett mérnökhallgatói csapatverseny első helyét. Mi vonzóbb: egy kkv vagy multi? Mit nyújt egy frissdiplomás számára a magyar járműipar? Egyebek mellett ezekre is válaszolt a teamet képviselve Sipos Gábor csapatmenedzser.

Hirdetés

– Januárban szinte kötelező a kérdés: hogyan értékelnétek a tavalyi évet? Milyen mérföldköveket emelnétek ki, mire vagytok büszkék?
– Számunkra az éves periódusok rendre szeptembertől szeptemberig tartanak. A 2015-ös szezon tehát 2014 szeptemberében indult, ekkor kezdtük el lerakni a nagy fejlesztésünk alapjait. Kétéves projektet fogalmaztunk meg magunknak, melynek végén Formula Student verseny szeretnénk nyerni. E cél eléréshez – az FS-ben megfigyelhető tendencia szerint – összkerékhajtású, elektromos és teljes egészében karbon-kompozitból készült vázzal tervezett koncepció visz a legközelebb. Így ilyen versenyautót terveztünk és építettünk 2015-ben, erre nagyon büszkék vagyunk. Az említett kétéves projekt féltávját jelezte a Formula Student Hungary augusztusban, amelyet bár nem sikerült az elvárásoknak megfelelően abszolválni, az azóta eltelt időben az autónkat folyamatosan teszteljük, ezáltal kiismerjük, a háttérben pedig a teszteken tapasztaltakat is felhasználva tovább fejlesztjük.

Sipos Gábor

– Milyen versenyekre készültök 2016-ban?
– Egy hosszabb tesztidőszakot követően szeretnénk három versenyen is részt venni, ezek az olasz, cseh és magyar Formula Student versenyek.

– Mi határozza meg az idei évet, mi változik a járműveteken?
– Ha valaki részt vett az idei Rollout eseményünkön, amikor bemutattók az autót, majd részt vesz a jövő évin is, azt fogja mondani, hogy néhány matrica áthelyezésétől eltekintve nem történt nagy változás. A felszín alatt azonban komolyabb fejlesztések is várhatók. Új vázat készítünk, mely csupán formáját tekintve egyezik a régivel, új akkumulátor kerül az autóba, illetve számos módosítás várható a negyedjárművünk és az elektronikai rendszerünk tekintetében is.

– Van-e olyan fejlesztés, amit anyagi okok miatt nem tudtok elérni, de nagyot lendítene a helyezéseiteken?
– Teljesen biztosak vagyunk abban, hogy ha megbízható járművet építünk és azzal sikerül egy hosszabb tesztidőszakot futni, akkor el tudjuk érni a kétéves projekt célját. A már említett fejlesztések megvalósításához persze elengedhetetlen meglévő és leendő támogatóink segítsége, rájuk folyamatosan számítunk. Emellett természetesen vannak a fejünkben olyan fejlesztések, amik nagymértékben hozzájárulhatnának a sikerességünkhöz. Ilyenek például prepreg szénből készült vázszerkezet vagy egy második akkumulátor építése. Folyamatosan igyekszünk fejlődni persze partnereink terén is, hogy minél szélesebb támogatói körrel tudjunk együttműködni, így kibővítve mérnökeink munkájának határait.

A csapat tudása első helyet, és ezzel félmillió forintot ért a Techtogetherön

– Miért vonzó számotokra a járműipar?
– Sokféleképpen gondolkodunk, bizonyára többféle megközelítés van a fejekben. A legtöbbünket talán az autóépítés kihívásai vonzzák, az hogy járművekkel foglalkozhatunk. Vonzó továbbá a sokféle elhelyezkedési lehetőség miatt is.

– Frissdiplomásként egy kis- és középvállalkozás csábítóbb vagy egy multinacionális cég?
– Egyénfüggő. Hogy valakit egy multira jellemző feladatok és közeg ösztönöz-e jobb munkára és hajt előre, vagy egy kisebb cégnél végezhető feladatok, és a vele járó általában családiasabb közeg, azt nem lehet megmondani általánosságban. Nagy tapasztalata e téren a csapat tagjainka biztosan nincs, a gyakornoki pozíciók és szakmai gyakorlatok adhatnak – valószínűleg a valóságnál azért árnyaltabb – képet erről a helyzetről, amivel kapcsolatban azonban a pályakezdéskor döntenünk kell. A BME FRT tagjai viszont, mivel a támogatóink közt multinacionális cégek illetve kisebb vállalatok egyaránt megtalálhatóak, könnyebb helyzetben vannak, hisz együttműködésünk során rendszeresen végzünk munkát a partnereinknél, így átfogó képet kapunk a cégeket jellemző működési közegről, feladatokról és módszerekről.

Pózolás az augusztusi FSH-n

– Mit gondolsz, milyen egy jó munkahely? Hogyan tudnád definiálni?
– Erre nehéz objektív választ adni. Olyan munkát ad, ami kihívások elé állít minden nap, megteremti a versenyzés lehetőségét – akár az idővel, akár a munkatársakkal, akár a konkurenciával. Ahol ki tudjuk használni a képességeinket, ahol az adott munkatárs erősségei mentén előre tud haladni, hasznos munkaerő tud lenni. Tisztán látszik az előrelépés és a fejlődés lehetősége, és persze egy jó közösség tagjaként lehet végezni a megkapott feladatot.

– Magyarország elég szakmai lehetőséget tud nyújtani egy fiatal szakember számára?
– A lehetőségek száma nagy és elég változatosak is ezek, a legtöbbünk talál magának megfelelő munkahelyet Magyarországon. Az, hogy ezek mekkora kihívást jelentenek megint csak egyénfüggő, természetesen nyitva áll a kapu előttünk, hogy külföldre induljunk a pályakezdéskor – nagyobb kihívások után kutatva. Persze ebben, mint ahogy a multinacionális cég kontra kisebb vállalat összehasonlításakor is, döntő szerepet kap az, hogy esetleg valakit jobban motivál-e egy külföldi munkaközeg vagy, hogy meg tudja-e lépni a külföldi munkavállálást.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink