Techtogether Karbonra hangolva - a miskolci FS műhelyből jelentjük

Karbonra hangolva - a miskolci FS műhelyből jelentjük

Pardavi Mariann | 2016.01.11 09:18

Karbonra hangolva - a miskolci FS műhelyből jelentjük

Megnéztük, mit csinálnak a miskolci járműépítők. Úgy tűnik, a konkurens csapatoknak van miért aggódniuk, ugyanis a Formula Racing Miskolc két nagyszabású fejlesztésen is dolgozik. Plósz Evelin árulta el a részleteket.

Hirdetés

A kommunikációért felelős csapattag mindenekelőtt elmondta, 2015 hozta meg az áttörést, hiszen sikerült megépíteniük első benzinmotoros járművüket, amivel két Formula Student versenyen is részt vettek. A cseh és a magyar futamon álltak rajthoz. 2016-ban sem aprózzák el, olyannyira nem, hogy az olasz versenyt is hozzácsapták a célokhoz.

– Ezekre a versenyekre csak komoly elméleti tudással van lehetőségünk a bekerülésre, a szabályzat részletes és pontos tanulmányozása, valamint a megfelelő szaktudás és gyakorlatiasság is elengedhetetlen a sikeres regisztrációhoz. Terveink között szerepel ősszel megrendezendő játékos, de egyben készségeinket tesztelő Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói versenyen való részvétel.

A nagyratörő célokat pedig igyekeznek nagyszabású fejlesztésekkel megfejelni.

– Az idei fejlesztéseink közül a legnagyobb innováció egy karbon kompozit alapú önhordó vázszerkezet létrehozása. Ez a váz képzi az autó alapját és biztosítja annak merevségét. A karbon kompozit könnyű anyag, rendkívül nagy teherbírással és jó szilárdságtani adatokkal rendelkezik, viszont e kompozit előállítása körültekintő tervezést igényel. A gyártása rendkívüli precizitást és alaposságot követel meg. Ez a gyártástechnológia viszonylag fiatal a közúti járműiparban. A versenysportban ez a technológia széles körben elterjedt. Egy ilyen váz elkészítése nagy lehetőséget és annál nagyobb feladatot jelent. A másik nagy részegységet képviselő fejlesztés egy elektropneumatikus váltórendszer megvalósítása, amivel egy szekvenciális váltót kapcsolunk. A lényege, hogy pneumatikus munkahengereket vezérelve kapcsoljuk a sebességeket. A fokozatváltásnál a pozícionálás a legnehezebb gépészeti feladat ahhoz, hogy biztosítani lehessen a váltást, egy továbbfejlesztett technológiát kell alkalmaznunk, amiben vezérlési feladatok is szerepelnek.

Plósz Evelin elmondta azt is, hogy ősszel mármegtörtént az új csapattagok toborzása is, hiszen többen váltak időközben hallgatóból munkavállalóvá. Leginkább a multikat részesítették előnyben.

– Egy frissdiplomás gazdász számára sokkal kecsegtetőbb egy multinacionális cég, ahol több adattal, információval találkozik gazdasági szemszögből. Viszont gépész szemszögből vizsgálva a kérdést egy frissdiplomás hamarabb fog testközelbe kerülni technológiai problémákkal kisvállalkozásnál, mint multinacionális cégnél. Az esetek többségében nagyobb feladatot fognak rábízni rövidebb időn belül, mint egy multicégnél. Az új technológiát ugyanúgy el lehet érni kisvállalkozásoknál, mint a nagyvállalatoknál – fogalmazott Plósz Evelin.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink