Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Amikor a lovas kocsi beelőzi a modern autót
Az intelligens járműrendszerekről tartott előadást kedden Palkovics László, a Kecskeméti Főiskola stratégiai rektor-helyettese – szerinte az ESP-nek nagyobb lesz a jelentőssége, mint korábban a biztonsági övnek volt.
Palkovics László rektor-helyettes |
A járműipari szabadegyetem sorozat e heti előadásán arra a kérdésre adták meg a választ, hogy mitől a lovas kocsi még mindig a legintelligensebb jármű? Palkovics László rektor-helyettes előadásának bevezetőjében kitért arra, hogy 2001 és 2010 között megduplázódott a közúti forgalom, de az infrastruktúra ezzel párhuzamosan nem fejlődött hazánkban. Komoly problémát okoz, hogy nem sikerült tartani az EU által korábban kijelölt baleseti előírásokat sem, így a jövőben még fontosabb szerepe lesz az intelligens, elektronikus vezérlésű járműrendszereknek.
Miután Magyarország nem tudta teljesíteni az 50 százalékos előírt balesetcsökkentést, 2012-től kötelező lesz a buszokban és a teherjárműveken az elektronikus stabilitás program. Ezzel még nincs vége, hiszen 2013-tól a sávelhagyás jelző, 2014-től pedig az automata fékező rendszer nélkül nem indulhatnak el a nehézjárművek.
Palkovics László professzor hangsúlyozta, a jövőben egyre fontosabb szerepe lesz a járművekbe beépített radaroknak, és videó-kameráknak, amelyek jelentősen megkönnyítik a vezető dolgát, és figyelmeztetnek a szabad szemmel nem látható veszélyforrásokra. A professzor a legfontosabb fejlesztésnek az ESP rendszer fokozatos beépülését tartja, amelynek köszönhetően 30-60 százalék között csökkenthető a halálos balesetek száma.
Mint fogalmazott, ennek a rendszernek jóval nagyobb lesz a jelentősége, mint korábban a biztonsági övnek volt. Dr. Palkovics László a jelenleg fennálló problémának az anyagi költségeket, valamint a felelősség megállapítását említette, hiszen amennyiben az elektromos rendszer átveszi az autó irányítását, már kevésbé okolható a vezető egy esetleges balesetért.