A Knorr-Bremse K+F Központjában végezhetik a duális képzést a BME hallgatói

Szerző: Knorr-Bremse | 2017.10.12. 12:30

A Knorr-Bremse duális képzése a 2017/2018-as tanévtől már kétféle mesterszakon is választható. A duális képzéshez tartozó gyakorlat a vállalat Kutatási és Fejlesztési Központjában szerezhető meg. Az új képzést választó hallgatókat kérdeztük.

A Knorr-Bremse duális képzése a 2017/2018-as tanévtől már kétféle mesterszakon is választható. A Járműmérnök mesterszak (MSc) a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán (KJK), a villamosmérnök mesterszak (MSc) pedig a Villamosmérnöki és Informatikai Karon (VIK) végezhető el. A duális képzéshez tartozó gyakorlat a Knorr-Bremse Kutatási és Fejlesztési Központjában szerezhető meg. A müncheni központú Knorr-Bremse a világ vezető közúti haszonjármű és vasúti jármű fékrendszer-, felfüggesztés- és menetdinamikai járműrendszer-gyártója. A budapesti Kutatási- és Fejlesztési Intézet a cégcsoport stratégiai fontosságú fejlesztési központja. Itt működik a cégcsoport Advanced Engineering (Előfejlesztési) osztálya is, ahol magyar mérnökök koncepcionálják a következő évtizedek kamionjainak a biztonsági rendszereit. Világszerte több mint egymilliárdan bízzák magukat a Knorr-Bremse rendszereire nap, mint nap. Az új képzést választó hallgatókat kérdeztük.

– Miért esett a választásod a Knorr-Bremse Műegyetemmel közösen indított MSc képzésére?

Göntér Balázs: A BME-s alapképzésem során elég erős elméleti tudásra tettem szert. Mindemellett saját tapasztalataim alapján azon diákok, akik az egyetem alatt nem vesznek részt öntevékeny körökben vagy önálló projektekben, kevésbé tesznek szert gyakorlatias szemléletmódra. Úgy érzem, hogy a duális képzés ezt a gátat hivatott lerombolni: az MSc képzés ideje alatt lehetőségem van egy elismert, fejlesztéssel foglalkozó cégnél dolgozni, mely a tanulmányaimhoz is szervesen kapcsolódik. A Knorr-Bremse által kínált duális képzés számomra tökéletes továbbképzést nyújt. Az alapképzésen főként hardvertervezéssel foglalkoztam, a cégnél szoftveres oldalról közelíthetem meg a fejlesztési munkákat. Amellett, hogy a villamosmérnöki karon választott specializációimmal teljes összhangban vannak a részlegen végzett projektek, részem lehet diákként egy multinacionális fejlesztőközpont életében, ez motivált főként a Knorr-Bremse által indított duális képzés részvételére.

Szabó Lóránt: A képzés megkezdésében elsősorban az eddigi pozitív tapasztalatok motiváltak, hiszen a BSC diplomámat is a Knorr-Bremse duális képzésén belül végeztem el. A Knorr-Bremse dolgozói azt éreztették velünk, hogy mindenki egy csónakban evez. Ez a mentalitás különösen szimpatikussá tette számomra a céget. Számomra egyértelmű volt, hogy továbbra is szeretnék a cég berkein belül maradni. Habár még csak az év eleje van, már megkezdhettem a munkámat az előfejlesztési csoporton belül, ami csak megerősített abban, hogy jó döntést hoztam és hétről hétre ösztönöz, hogy tanulmányaim végeztével maradhassak a csoporton belül.

– Honnan tájékozódtál a képzéssel kapcsolatban?

Hepp Bálint: Sokat böngésztem az internetet a témával kapcsolatban, de mivel a BSC képzés alatt baráti hangulatú munkakapcsolatot sikerült kiépíteni a cég HR osztályával, így folyamatosan tájékoztattak a képzéssel kapcsolatos információkról, teendőkről. A duális MSC képzés lehetőségét is a vállalat kecskeméti gyárának Emberi Erőforrások osztályától hallottam. Emellett az egyetem honlapján is voltak érdekességek, emlékeztetők a képzéssel kapcsolatban, melyeket folyamatosan figyeltem.

– Mit vársz a képzéstől?

Hepp Bálint: Az első pár héten észrevettem, hogy a BME-n is igen gyakorlatorientált a képzés sok esetben. Elkezdtük megtanulni az Ansys, Matlab és NX programok használatát, illetve sok példát merítenek az oktatók az iparból az előadásaik során. Elsősorban azt várom a képzéstől, hogy az egyetemi tananyagot kiegészítve, sok valós példán keresztül tanítsa meg a szakma fortélyait. Remélem, hogy lesz lehetőség tesztjármű vezetésre, saját ötletek megvalósítására.

Göntér Balázs: A képzés végére célom elsajátítani a részleg szemléletmódját, rendszerszintű gondolkodásmódját és persze minél több szakmai tapasztalatot. Emellett azt is várom, hogy része legyek egy olyan mérnökcsapatnak, akik up-to-date technológiát fejlesztenek. Mindig motivált az alkotás öröme, ha kis részben is hozzá tudok járulni, hogy egy jármű fékrendszere biztonságos és működőképes legyen, akkor már megérte a csapat részének lennem.

Szabó Lóránt: Mint minden gyakornoki programnak az elvárások között az szerepel, hogy egy pályája elején lévő hallgató belekóstolhasson abba, ami sikeres tanulmányait követően rá vár. Minél több tapasztalatot, minél több megszerzett tudást tudjon magáénak és lehetőség szerint megismerje azokat a lehetőségeket, amik szerint tud orientálódni a tanulmányai során. Nos, véleményem szerint mindezt én már most is megkapom a cégtől, hiszen olyan csoportban dolgozhatok ahová másképp nem biztos, hogy lett volna esélyem bekerülni. 22 évesen azt mondhatom magamról, hogy már 4 éve dolgozok egy multinál, ahol a beszerzéstől a gyártáson és a tesztelésen át az előfejlesztési csoportig mindenhol dolgoztam már, így átfogó képet kaptam nem csak a Knorr, de általánosságban egy multi cég működéséről. Jelenleg az elkövetkezendő két évben leginkább magamtól várom el azt, hogy megfeleljek a kihívásnak, és tanulmányaim végeztével tőlem várható legjobb tudással vessem bele magam immár teljes állásban a céges kutatásokba.