Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minden fronton zöldíti ellátási láncát a BMW
A BMW Csoport a járművei gyártását, majd későbbi szállítását szolgáló logisztikai folyamatokat egyaránt kibocsátásmentessé szeretné alakítani. Ennek érdekében az ellátási lánc minden pontján megragadja a zöldítési lehetőségeket.
A BMW célja, hogy 2030-ra a járművei életciklus alatti szén-dioxid-kibocsátását 40 százalékkal csökkentse a 2019-es szinthez képest. Ennek elérése egyaránt magába foglalja a járművek működéséből, a gyártásból és az ellátási láncokból származó kibocsátások csökkentését.
Az autók esetében a folyamatban lévő elektrifikáció az elsődleges eszköz, míg a gyártásban óriási eredménynek számít, hogy ma már mindegyik üzem karbonsemlegesen termel.
Az ellátási láncokból eredeztethető emissziót 2030-ig ötödével készül csökkenteni a BMW. Ennek érdekében például együttműködik a logisztikai szolgáltatóival, digitális eszközökkel gyűjt adatokat, illetve nagyobb hangsúlyt helyez a fenntarthatóságra a beszerzések folyamán.
Alternatív hajtásmódok
Wolfgang Rudorfer, a BMW Csoport szállítmányozástervezési vezetője az Automotive Logistics szaklapnak nyilatkozva elmondta, hogy a tengeri, a légi és a szárazföldi szállítmányozásban egyaránt szorosan együttműködnek logisztikai partnereikkel, és projekteket indítottak, melyek keretében LNG-vel hajtott és elektromos járműveket alkalmaznak. „De nem csak az LNG és az elektromos járművek érdekelnek minket, minden technológiára nyitottak vagyunk, amivel fenntarthatóbbá válhatunk” – nyilatkozta Rudorfer. Hozzátette, hogy a vizsgált megoldások között szerepel a hidrogén és a hidrogénezett növényi olaj (HVO) is.
Maike Rotmann, a BMW Csoport fenntarthatósági vezetője megosztotta, hogy a kimenő logisztika oldalán a fenntarthatóságnak alapvető meghatározója, hogy az adott üzem melyik piacra termel, hiszen annak függvénye, hogy mekkora távolságban kell mozgatni a kész járműveket. A cél tehát az alacsony kibocsátású technológiák alkalmazása mellett a szállítási távolság minimalizálása.
Mind a bemenő, mind a kimenő logisztikában jelen van a törekvés, hogy a szállításokat a vasútra tereljék át. „A kimenő oldalon, a járműveinknek már 50 százaléka hagyja el üzemeinket vasúton” – mondta el Rotmann, hozzáfűzve, hogy a következő évek feladata a vasútvonalak elektrifikálása lesz.
Már nem csak a pénz és az idő számít
Rotmann továbbá rámutatott, hogy a fenntarthatósági fókusz a beszerzés és a termelés együttműködését is jelentősen átformálta. „A múltban a vállalati döntéseket főleg a költség és idő tényezők határozták meg – az, hogy melyik a leginkább költséghatékony és leggyorsabb lehetőség. Most egy újabb kérdés az, hogy melyik a legfenntarthatóbb.”
Rudorfer szerint a beszerzett alkatrészek esetében a szén-dioxid-kibocsátást azonos módon mérik, mint más költségeket, „szóval a fenntarthatóság a beszerzést meghatározó tényezők egyike.”
Automatizált adatgyűjtés
A BMW a szállítási szolgáltatások üvegházhatásúgáz-kibocsátásának mérését meghatározó DIN EN 16258 európai szabvány szerint számítja ki saját kibocsátását. „Nem mérjük a szén-dioxid-kibocsátásunkat, hanem kiszámítjuk azt a sztenderd metodika alapján” - mondta el Rotmann.
Ezt a kalkulációt egy felhőalapú adatközpont segíti, amivel az emissziós adatokat automatikusan gyűjthetik be. „Ezt azt jelenti, hogy pontosabbak lehetünk, és a dolgozóinknak időt takaríthatunk meg” – fejtette ki Rudorfer.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!