Archív Detroitban az új Ford Focus-premier

Detroitban az új Ford Focus-premier

autopro.hu | 2010.01.11 16:58

Detroitban az új Ford Focus-premier

A mai napon van a Ford Focus új generációjának világpremierje a 2010-es Detroiti Autószalonon (NAIAS). Az új Focus vezeti be a Ford új generációs, globális C-kategóriás modellsorozatát, amelyek mind azonos padlólemezre épülnek.

Hirdetés

Erre az alapra mintegy 10 modell épül majd világszerte, így az új C padlólemezre épült modellek értékesítése 2012-től eléri majd az évi kétmillió darabot. A tetszetős, új modellsorozat osztályelső technológiákat, és kidolgozási minőséget kínál a vásárlóknak, emellett az európai Fordoktól megszokott kivételes gazdaságosság és magas szintű vezetési minőség jellemzi majd.
Az új sorozat gyártása Európában és Észak-Amerikában egy időben, 2010 végén indul meg, az értékesítés kezdete 2011 eleje lesz, ezt követi majd az ázsiai, afrikai és dél-amerikai gyártás beindítása.

A világpremierjét tartó új generációs Ford Focus még több megfizethető technológiát és jellemzőt kínál vásárlóinak, emellett a gondos kialakítás, a kimagasló gazdaságosság és a vezetés új minősége jellemzi.

A kecses, látványos és sportos négyajtós szedán és ötajtós ferdehátú karosszériája első ízben lesz látható, mielőtt 2010 végén Európában és Észak-Amerikában megkezdődne gyártásuk, illetve 2011 elején beindulna az értékesítés is.

Az új Focus majdnem minden piacon azonos lesz, a közös alkatrészek aránya mintegy 80 százalék. "Az új Focus ékes bizonyítéka annak, hogy az 'EGY Ford' stratégia keretén belül olyan nagyszerű termékeket kínálunk vásárlóinknak, amelyben a Fordra jellemző legjobb megoldások találhatók," fogalmazott Alan Mulally, a Ford elnök-vezérigazgatója. "Az új, globális C-kategóriás padlólemezünk által megteremtett hatékonyság révén kedvező árú modellt kínálhatunk a Focus vásárlóinak, amelyre a minőség, a gazdaságosság, a biztonság és a vártnál magasabb színvonalú technológia a jellemző," - tette hozzá.

Egyidejű piaci bevezetés Európában és Észak-Amerikában
Az új generációs Ford Focus gyártása Európában és Észak-Amerikában azonos időpontban, 2010 végén indul meg, az egyes piacokon az autó 2011 elején jelenik meg. Ezt követik majd az ázsiai, afrikai és dél-amerikai piaci bevezetések. A gyártás kezdetén az autók Saarlouisban (Németország), Michiganben (Egyesült Államok) és Chongqingban (Kína) készülnek majd.

Az új Ford Focus egyike lesz annak a tíz új modellnek, amely a Ford új, C kategóriás padlólemezére épül, s amelyre a Ford várhatóan évi kétmillió autót épít majd világszerte 2012-től kezdve. E modellek közül az első az új Ford C-MAX és Ford Grand C-MAX lesz - ezek a 2009-es Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be -, amelyek 2010 második felében lesznek kaphatók Európában.

"A globális vásárló egyre kisebb autót szeretne kedvező fogyasztással, ám nem mond le a nagyobb modellekre jellemző stílusról, a technológiáról és vezetési minőségről," magyarázza Derrick Kuzak, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. "C kategóriás autóink következő generációja - amelynek első példánya az izgalmas, új Focus - világosan megmutatja majd, hogy a Ford készen áll a kihívásra," folytatta Kuzak.

Tervezés kompromisszumok nélkül
Az új Ford Focus-t globális csapat tervezte, amelyet a Ford európai tervezési központja irányított a Köln melletti Merkenichből. A kis és közepes méretű autók tervezéséért felelős központ munkáját az angliai Duntonban működő Ford műszaki központ segítette. A modellt kompromisszumok nélkül tervezték, és szem előtt tartották a legfontosabb globális piacokon érvényben lévő jogszabályokat, előírásokat, illetve vásárlói igényeket.

A járművet a globális piacra tervező európai csapat támaszkodhatott a közelmúltban befejezett hasonló jellegű program, a méltán elismert új Ford Fiesta tervezése során szerzett tapasztalatokra is. Munkájukat a járművek tervezésében és a hajtásláncok technológiájában jártas szakemberek segítették, akik a Ford tervezői központjában, Dearbornban, Michigan államban dolgoztak.

A Ford globális fejlesztési és munkamegosztási stratégiája révén az új modell teljesítménye és felszereltsége, műszaki tartalma páratlanul jó ebben a kategóriában, illetve meglepheti a nagyobb, sokkal drágább modellek vezetőit is.

A kinetikus dizájn új szintre emelése
Az új Ford Focus tervezésekor alkalmazott, kompromisszumot nem ismerő megközelítés azonnal nyilvánvaló a négyajtós szedán és az ötajtós ferdehátú látványos formatervének megpillantásakor, amelyek főszerepet játszanak a 2010-es Detroiti Autószalonon.

"A vadonatúj Focus az autóipari trendek konvergenciájának középpontjában áll," fogalmazott J. Mays, a Ford formatervezésért felelős alelnöke és kreatív szakembere. "A globális vásárlók ízlésének ismeretében alkottuk meg az új modellt, ugyanakkor a fókuszcsoportos vizsgálatok eredményei alapján minden egyes régióban elnyeri majd a leendő vásárlók tetszését. A Focus-ban egyesülnek a legjobb európai, észak-amerikai és ázsiai trendek, s a vezetési élmény olyan érzelmi szintjét hozzák létre, amely egyedülálló ebben a kategóriában."

Mindkét modell sportos és dinamikus karakterű, s a Ford elismert kinetikus dizájnjának új evolúcióját tükrözi, amely hozzájárult a vállalat kis és közepes méretű modelljeinek egyre nagyobb népszerűségéhez: a kinetikus formai megközelítés merész járműdizájnnal ragadja meg a mozgásban lévő energiát, s így az autó még álló helyzetben is mozogni látszik.

A látványos első rész, a kecses profil, a drámaian emelkedő övvonal és atletikus kiállás révén az új Focus egyértelműen arról a vezetési élményről üzen a szemlélőnek, amely vezetőire vár az utakon.

Ezt a dinamikus minőséget erősíti meg a belső tér különleges kialakítása. Az új Focus nagyon modern, pilótafükére emlékeztető belső teret kapott, amelyben a látványos középkonzol körülöleli a vezetőt, és lehetővé teszi, hogy minden fontos kezelőszervet és kijelzőt könnyen elérjen.

A belső tér egyik legfontosabb eleme a kidolgozás aprólékossága, a kabin merész és modern grafikája; a puha tapintású műszerfal ívelése és az utastérben alkalmazott anyagok minősége révén a bent ülők prémium autóban érezhetik magukat.

Páratlan vezetési minőség
Amikor 1998-ban bemutattuk, a Ford Focus az agilitás és a vezethetőség új szintjét honosította meg a C szegmensben. A vadonatúj Focus célja az, hogy ismét magasabbra emelje a mércét, s olyan osztályelső vezetési minőséget céloz meg, amely ötvözi a kimagaslóan precíz kormányzást és visszajelzéseket, illetve a jelentős mértékű kifinomultságot és gördülési kényelmet.

E teljesítmény elérése érdekében a mérnökök az előző modellhez képest felfrissítették a felfüggesztési rendszer koncepcióját, optimalizált új kialakítást terveztek a multi-link rendszerű hátsó futóműhöz, illetve a félig független első és hátsó segédkeretekhez. A futómű kialakítása mellett teljesen új az elektromos szervokormány rendszere, amelynek hangolása során a mérnökök a tiszta és precíz kormányreakciókra törekedtek nagy sebességnél is, miközben igyekeztek megtartani a kormányzás könnyedségét kis sebességnél és parkolás közben.

A Ford vezetési dinamikával foglalkozó európai szakértői a modern Dinamikus Kanyarszabályozás Rendszer bevezetésével fokozták a kanyarstabilitást és az agilitást. Az új rendszer a "nyomatékvektor" technológiát alkalmazva osztja el a vonóerőt a hajtott kerekek között, s így csökkenti az alulkormányzottságot, javítja a tapadást és elősegíti a semlegesebb kanyarvételt.

A hatékony hajtásláncok nagyszerű teljesítményt és kedvező fogyasztást garantálnak
Az új Ford Focus vezetőközpontú karakterét erősíti az a motorpaletta, amely egyszerre nyújt lelkesítő teljesítményt, alacsony fogyasztást, valamint kedvező károsanyag-kibocsátási értékeket. Az új Focus globális motorpalettáján szerepelnek a Ford különleges EcoBoost™ négyhengeres, turbófeltöltéses és közvetlen benzinbefecskendezéses (DI) motorjai - köztük egy 1,6 literes egységgel Európa számára -, valamint a modern és módosított Duratorq TDCi common-rail dízelmotorok, amelyek 10-20 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint a jelenlegi Focus.

Ami a Detroiti Autószalon-t illeti, a Ford a teljesen új, 2,0 literes benzinmotort állítja ki az Észak-Amerikai piac számára. E motorban közvetlen befecskendezés (DI) és dupla, független vezérműtengely-vezérlés (Ti-VCT) dolgozik a jobb teljesítmény és hatékonyság érdekében. Az új 2,0 literes DI Ti-VCT erőforrás 20 lóerővel erősebb a jelenlegi 2.0 Duratec soros négyhengeresnél, miközben várható fogyasztása 10 százalékkal csökkent ahhoz képest. A teljesítmény és fogyasztás terén jelentkező potenciál lehető legnagyobb mértékű kihasználása érdekében az új Focus 2.0 DI Ti-VCT motorja a legmodernebb szárazkuplungos, hatfokozatú Ford Powershift automatikus váltóműhöz kapcsolódik. Ez az egység modern, kettős tengelykapcsolós kialakítású, amely már önmagában 9 százalékkal mérsékli a fogyasztást a korábbi négyfokozatú, hagyományos automatikus váltóhoz képest.

A szárazkuplungos PowerShift váltó a hatékonyabb manuális váltómű technológiára alapul, s nem viseli a hagyományos automatikus váltókban alkalmazott nyomatékátalakítók, bolygóművek és olajszivattyúk jelentette tömeg és bonyolult felépítés hátrányait. Az elektronikusan vezérelt két tengelykapcsoló gyorsan és finoman kapcsol, garantálva a nyomaték folyamatos átvitelét, illetve a prémium automatikus váltóművektől elvárt működési finomságot és könnyű kezelhetőséget.
A Ford megerősítette korábbi terveit is, amelyek szerint teljesen akkumulátoros hajtású elektromos autót épít 2011-ben a michigani összeszerelő komplexumban, és megkezdi forgalmazását Észak-Amerikában. Ez lesz a vállalat első sorozatgyártott, akkumulátorral hajtott személyautója.

Intuitív technológia a használati érték és a biztonság érdekében

Az új Focus technológiai csomagja nemcsak azzal kecsegtet, hogy a modell vezető szerephez jut saját szegmensében, hanem még a nagyobb és drágább prémium modellek vevőkörének is kellemes meglepetéseket tartogat. Az új technológiákat A Ford mérnökei úgy tervezték meg, hogy használatuk könnyű és magától értetődő legyen, illetve hogy fokozzák a használati értéket és a biztonságot.

A Focus új generációja az általában a nagyobb és drágább prémium modellekben megtalálható izgalmas és új technológiák egész sorát kínálja majd vásárlóinak szerte a világon. A Ford C kategóriás programjának globális mérete révén a technológiák és jellemzők szélesebb körű alkalmazása gazdaságosabb lehet, s így minden korábbinál nagyobb hangsúllyal lesz jelen ebben a méretosztályban.

A műszerfalon a legjelentősebb innováció a vállalat új generációs, a vezetést segítő technológiája. A MyFord rendszer a kezelőszervek és a kijelzők különleges kombinációját nyújtva könnyíti meg a vezetőnek az autó legfontosabb funkcióinak kezelését. A gazdagabban felszerelt modelleken a MyFord rendszer része a 20,3 cm átlójú érintőképernyő, amelyen keresztül a vezető egész sor funkciót kezelhet.

A MyFord rendszert a Ford új generációs és nagy teljesítményű SYNC® kapcsolati csomagja egészíti ki, amelynek része a kifinomult hangvezérléses rendszer, a Bluetooth és a műholdas navigáció, valamint kapcsolódási lehetőség egy sor külső eszköz és médialejátszó részére.

A rendelkezésre álló többi biztonsági és kényelmi technológia közé tartozik a kulcs nélküli nyitás és a FordPower nyomógombos motorindítás, a tolatókamera és a párhuzamos parkolást végző félautomatikus rendszer, amely automatikusan bekormányozza az autót a parkolóhelyre.

Erő és biztonság
Az új Focus padlólemeze hihetetlenül erős és merev szerkezet, amely nemcsak a jármű dinamizmusa és kifinomultsága, hanem ütközésbiztonsága szempontjából is nagyon előnyös. Az új generációs Focus karosszériájában jelentős arányban alkalmazták a nagy szilárdságú acélt. A teljes karosszéria 55 százaléka készül ebből, míg a jármű szerkezetének több mint 26 százaléka - azaz sokkal több, mint bármely másik Ford modell esetében - ultra erős bóracélból készül. Ezek a modern anyagok lehetővé teszik, hogy a szerkezete még a legszigorúbb követelményeknek is megfeleljen a világ piacain, ugyanakkor segítenek a tömeg csökkentésében is. A karosszéria szerkezeti integritását tükrözi a torziós merevség is, amely 25 százalékkal nagyobb, mint a jelenlegi észak-amerikai Focusé.

Minőség és kidolgozottság minden apró részletben

A jármű valamennyi része, amelyet a vásárló megérint, hall vagy érez, előzetesen szigorú vizsgálaton esett át, a vásárlói igények teljesítése, sőt túlszárnyalása érdekében. A Ford külön figyelmet fordított a belső térben alkalmazott anyagok minőségére, a színek harmóniájára, az illesztési résekre, a panelek közötti átmenetekre és az illesztésekre.

Mivel a vásárlók világszerte egyre inkább prémiumérzést várnak el a kis-, és kompaktautókban is, az új Focus tervezése során a minőség és a kidolgozottság kimagasló szintjének elérése volt a cél. Az új Focusban jelentősen csökkent a zajszint az utastérben, az utasok környezete sokkal csöndesebb. Ez a kifinomultság egészíti a friss, új belső tér dizájnját és a kidolgozottság magasabb szintjét, hogy olyan prémium érzést hozzon létre, amely általában a nagyobb járművekre jellemző.

A Ford csak a márkára jellemző, globális sztenderdet fejlesztett ki a modell számos jellemzője tekintetében, amelyben meg van határozva, hogy egy adott alkatrésznek milyen minőségi követelményének kell megfelelnie: jó példa erre az ajtócsukódás hangja, amelynek garantálásához nagy figyelmet kell fordítani az ajtószerkezet és zsanérok beállításánál, illetve a kormány kialakítása, amely érinti a kormánykerék vastagságát, párnázását és a varrást.

Az új Ford Focus
Az új Ford Focus - képgaléria

A részletek iránti ilyen aprólékos figyelmet tükrözi a Ford globális gyártási stratégiája is, amely a Focus esetében egységes sztenderdek és folyamatok bevezetését jelenti minden egyes összeszerelő üzemben szerte a világon.

"Hisszük, hogy az új Focus páratlan vezetési élményt nyújt majd a vásárlóknak, ami a gondtalan autótartás kellemes érzésével párosul." - fogalmazott Jim Farley, a Ford csoport globális marketingért felelős alelnöke. "A Focus mindig különösen fontos modell volt a Ford számára, s ez a globális új modell hűen tükrözi elkötelezettségünket, hogy izgalmas és szerethető autók új generációját fejlesszük ki."

Hirdetés

Kiemelt Partnereink