Gyártók A VW Polo az első a 2010-es esztendőben

A VW Polo az első a 2010-es esztendőben

Kovács András | 2009.12.31 16:49

A VW Polo az első a 2010-es esztendőben

A szokásosnál kevesebb vitát váltott ki, hogy az Év autója elismerést 2010-re a Volkswagen Polo nyerte el. A német kisautókat eddig nem halmozták el a címmel – nézzük, a Polo mivel érdemelte ki.

Hirdetés

Az új VW Polo.
Az új VW Polo.
Az új Volkswagen Polo az Európai Új Autó Értékelő Program (Euro NCAP) töréstesztjén megkapta a lehető legjobb értékelést, az öt csillagot. A teszt eredményességének alapja az a biztonsági csomag, amely tartalmazza az optimalizált, merev felépítményt, a nagy hatékonyságú öv és légzsák kombinációt, valamint a vezető segítő rendszert. Az eredmény: a legbiztonságosabb kisautó a világon. Töréstesztjében a Polo 64 km/órás ellenőrzött, korláttal történő ütközése során az utascella majdnem sértetlen maradt. Magas pontszámot ért el a közlekedési biztonság legfontosabb kategóriáiban: az utas- és a gyermekvédelemben.

Az új Polo merevségét, mások mellett, az oldalelemekben és a lábtérben elhelyezett magas és ultra magas szilárdságú acélnak köszönheti. Az igen rideg anyagból készült első lökhárító kereszttag biztosítja az ütközés eloszlását. Az utastér védelme mellett a gyalogosvédelmi előírásokat már a tervezésénél figyelembe vették, így az új dizájnként megjelenő „hárfa” egy fém ív, az első lökhárító burkolat mögött, mely deformációs helyet hagy a lábsérülések komolyságának csökkentésére.


Az Euro NCAP új eljárása értékelte az elektronikus biztonságot és a segítő rendszereket is, melyek elhárítják a baleseteket vagy megóvnak a komoly sérülésektől. Az elektronikus stabilizáló program, az ESP egyike a legfontosabb támogatási rendszereknek, ami alapfelszereltség az új Polóban. További standard elemek, például a nagy hatékonyságú öv és légzsák kombináció, valamint az első fejtámlák, melyek ellensúlyozzák az ostorcsapás effektust, tökéletesítve ezzel a biztonságot.

Az 1.2 TSI-motorral a Volkswagen folytatja a méret- és súlycsökkentést, mellyel az előremutató TSI-technológiát az eddigi idők legkisebb motorjába építette. A motor bizonyítja, hogy kis méretekben is megvalósítható a megfelelő teljesítmény és forgatónyomaték, ha a direkt befecskendezéses benzinmotort turbófeltöltővel látják el. Ez a motor a 175 Nm-es forgatónyomatékot már 1500-as percenkénti fordulatszámnál leadja, és teljesítménye is jó a maga 105 lóerejével, 77 kW-jával.

A kis méretű, erőteljes, könnyűfémből készült motorcsalád kifejlesztésénél optimalizálták a súrlódást. Az alumínium motorban újrahangolták a közvetlen befecskendezést, s ez kedvező teljesítményt, alacsony fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményezett. Elődje, az 1.4 literes TSI motor indította el az új, kisebb lökettérfogatú, nagyobb hatékonyságú és alacsonyabb károsanyag-kibocsájtású innovatív Volkswagen motorok sikersorozatát.

Kis fogyasztás, alacsony károsanyag-kibocsátás és vezetési élmény: ezt biztosítják a Volkswagen korszerű benzinmotorjai. Az új Polóhoz 44 kW (60 LE), 51 kW (70 LE) és 63 kW (85 LE) teljesítményű motor is választható. Ezek mindegyike eleget tesz az Euro 5 normáknak. (Üzemanyag-fogyasztás: 5,5-5,9 l/100 km; CO2-kibocsátás: 128-139 g/km.)

Könnyebbek, hatékonyabbak és mindenek előtt: tisztábbak. A Volkswagen innovatív Common-Rail dízelmotorjai eddig is sportosak és takarékosak voltak, ám most már a környezetre gyakorolt hatás szempontjából sem marad el a TSI motoroktól. Az 55 kW (75 LE) teljesítményű motor eleget tesz az Euro 5 normáknak. (Üzemanyag-fogyasztás: 4,2 l/100 km; CO2-kibocsátás: 109 g/km.) Hab a tortán, hogy a Polo BlueMotion 3,3 literes étvágyával a leggazdaságosabb és leginkább környezetarát ötüléses gépkocsi a világon.

Az autó háromajtós dinamikus, valamint komfortos ötajtós karosszériával készül Németországban. A forma kívül-belül rendben: a Polo Highline változatnál „Livon” mintázatú huzattal borított, állítható magasságú sportülések és a matt króm díszítésű, bőrborítású, 3-küllős sportkormány jelzi az igényes minőséget. Mindehhez jól illeszkednek a matt króm gyűrűkkel keretezett levegőbefúvó nyílások, a kézifékkar, a váltószoknya, a „Pepper Grey” metál dekorbetétek és a világítás matt króm foglalatú kapcsolója.

A huszonhárom európai országból származó, összesen 59 tagot számláló nemzetközi zsűri döntése szerint az „Év autója 2010” verseny győztese az új Volkswagen Polo lett – jelentették be november 30-án, Madridban. Az idei szavazáson 23 ország 59 ítésze adta le voksát. Az új Polo 347 pontot kapott, s nyert a Toyota IQ előtt. Ez a rangos elismerés a Polo szempontjából egy jó esztendőt koronázott meg.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink