Archív Hol tart műszakilag a felső-középkategória?

Hol tart műszakilag a felső-középkategória?

autopro.hu | 2009.12.08 10:52

Hol tart műszakilag a felső-középkategória?

Világpremierjét tartja a jövő tavasszal érkező BMW 5-ös Limousine. A sorozat immár hatodik generációja jól mutatja, hol tart ma műszakilag, biztonságilag az autógyártás a felső-középkategóriában, hogyan ötvözi a bajor gyártó fejlesztési tudását és tapasztalatait.

Hirdetés
  • Minden motor megfelel az EU 5, a BMW 530d opcióként rendelkezésre álló BMW BluePerformance technológiával készülő változata pedig az EU 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az intelligens könnyűszerkezetes építés alkalmazása többek között a futómű számos elemében, de a motorházfedél, az első sárvédők és ajtók alumíniumkonstrukciójában is megjelenik.
  • Az új BMW 5-ös piaci bevezetésekor egy nyolc-, illetve három hathengeres benzines, valamint két hathengeres dízelmotor áll rendelkezésre. A csúcsmodell BMW 550i hajtásáról a kettős turbófeltöltővel (TwinPower Turbo) és a második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) működő V8-as erőforrás (300 kW/407 LE) gondoskodik. Ezután következik a BMW 535i modellben a világ első, egyidejűleg TwinScroll turbófeltöltővel szerelt, második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) és VALVETRONIC változó szelepvezérléssel készülő soros hathengeres benzines aggregátja (225 kW/306 LE).
  • A motorpalettát a BMW 528i (190 kW/258 LE) és a BMW 523i (150 kW/204 LE) motorházfedele alatt két, a szegénykeverékes második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel működő erőforrás egészíti ki. Az alumínium forgattyúházzal és common-rail közvetlen befecskendezéssel szerelt, soros hathengeres dízelmotorok legújabb generációja a BMW 530d orrában 180 kW/245 LE, míg a BMW 525d esetében 150 kW/204 LE teljesítményt produkál. A modellcsalád közeljövőben érkező újabb tagja a BMW 520d, amelynek továbbfejlesztett négyhengeres dízelmotorja 135 kW/184 LE teljesítménnyel szolgál. A BMW 520d szériakivitelében kínálja az automatikus start-stop funkciót, s az EU-tesztciklus során mért, 100 kilométerenként mindössze 5,0 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 132 grammnyi széndioxid-kibocsátásával új mérce szegmensében.

  • 8 fokozatú automata Extrafelszerelésként az új BMW 5-ös minden motorváltozatához (a BMW 550i esetében széria) egy új, nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelkezésre áll, de igény szerint a kormánykeréken kapcsolóbillentyűkkel kiegészített, sport-automata sebességváltó is rendelhető. A nyolcfokozatú konstrukció bolygóművei innovatív felépítésével, magas belső hatásfokával és mérsékelt saját tömegével a kapcsolási kényelem, a dinamika és a gazdaságosság színvonalas kombinációját kínálja.
    A menetdinamikai és kényelmi tulajdonságokról kettős kereszt-lengőkaros első, illetve az „Integral-V” hátsó felfüggesztés kettőse gondoskodik. További jelentős gazdaságossági előnyt képvisel a BMW 5-ös sorozatában első ízben megjelent elektromechanikus szervokormány, amit a „Servotronic” funkció egészít ki. Az extraként rendelhető integrál aktív kormányzás (Integral Active Steering) az első kerekek kormányzását a pillanatnyi menethelyzet függvényében vezérelt, maximum 2,5 fok bekormányzási szöggel működő hátsókerék-kormányzással teszi teljessé. Az új BMW 5-ös Limousine karakterének egyedi hangolását teszi lehetővé a menetdinamikai szabályzórendszer (Dynamic Drive Control), amely a sport-automata sebességváltó, a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás (Dynamic Damper Control) és az aktív kormányzás opcióival együtt rendelhető.
  • A „Black-Panel” technológiát is felvonultató, vezetőre összpontosító műszerfal, a szériakivitelhez tartozó multifunkciós kormánykerék, a kormányoszlop két bajuszkapcsolója, valamint a vezetői illetve a kényelmi funkciók egyértelmű szétválasztása szintén a vezetés élményét támogatja. Extrafelszerelésként az információi, felbontása és mérete tekintetében egyaránt továbbfejlesztett Head-Up-Display (HUD) is rendelkezésre áll. A modell már alapfelszereltségében kínálja az iDrive kezelési rendszer legújabb generációját. A széria és opcionális audio-, navigációs és kommunikációs funkciók sora a középkonzolon elhelyezett központi kezelőgomb (iDrive Controller) és a műszerfalba integrált, 10,2- illetve 7-colos központi kijelző (Control Display) segítségével vezérelhető.
  • Első ízben jelenik meg az új BMW 5-ös modelljeiben a parkoló-asszisztens (Parking Assistant), a Stop & Go funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzáshoz (Active Cruise Control; ACC) csatlakozó, a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztető és fékezési funkció, valamint a „Surround View” berendezés és a sebesség határoló funkció (Speed Limit Device). A további extrafelszerelések között szerepel a sávelhagyás figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), a sávváltás figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant), a BMW éjjellátó rendszer (BMW Night Vision) személyfelismerő funkcióval, a parkolássegítő rendszer (PDC) és a tolatókamera.
  • Az új BMW 5-ös magas torziós merevségű karosszériaszerkezettel rendelkezik. A nagyszilárdságú acélfajták célzott alkalmazásával átlagos szilárdsága mintegy 55 százalékkal haladja meg elődjéét, miközben saját tömege mérséklődött. Szériafelszereltségében a minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági övek éppúgy megtalálhatók, mint az első és oldallégzsákok, illetve a vezető és az első utas ütközésbiztonsági szempontból aktív fejtámlái, az oldalsó függönylégzsákok, a gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés, illetve a gyalogosvédelem céljait szolgáló aktív motorházfedél. A nappali világítás, a ködfényszórók, a kétfokozatú féklámpa és a fékezési funkcióval kiegészített sebességszabályzó berendezés ugyancsak már az alapfelszereltségben megtalálható, míg a Bi-Xenon kettős fényszórók, a változó fényeloszlású adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), az adaptív fényszórómagasság-állítás (Adaptive Headlight Range Control), illetve a kanyarodófény (Bending Lights).

    Az új BMW 5-ös
    Az új BMW 5-ös képgalériája.
  • Az új BMW 5-ös szériafelszereltségében egyebek mellett a kulcs behelyezése nélkül működő komfortindítás, a CD-lejátszóval kiegészített „BMW Professional” rádió, az AUX-bemenet, hat hangszóró, a vezető és az első utas számára külön hőmérséklet- és szellőzés-szabályzást kínáló automatikus légkondicionáló, valamint az elektronikus integrált kezelési útmutató (Integrated Owner’s Manual) is megtalálható. A kényelmi felszerelések között szerepel a komfortnyitás, az USB-csatlakozó, a többcsatornás audio-rendszer, a hátsó szórakoztatórendszer (Rear Seat Entertainment System), a 4-zónás automatikus légkondicionáló, az aktív ülések, az ajtók szervozár-funkciója (Soft Close Automatic), az akusztikai és design-szempontból egyaránt továbbfejlesztett tolótető és az elektromos mozgatású vonóhorog.
  • Gyári videó az új BMW 5-ösről

  • Motorváltozatok:

BMW 550i: V8-as benzinmotor Kettős Turbótöltővel (BMW TwinPower Turbo) és Második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection)

Összlökettérfogat: 4.395 cm3

Max teljesítmény: 300 kW/407 LE / 5.500 – 6.400 1/min

Max. forgatónyomaték: 600 Nm / 1.750 – 4.500 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 5,0 s

Max. sebesség: 250 km/h

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 10,4 l/100 km

CO2-emisszió (EU): 243 g/km

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5

BMW 535i: Soros, hathengeres benzinmotor TwinScroll turbófeltöltővel, Második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) és VALVETRONIC szelepvezérléssel

Összlökettérfogat: 2.979 cm3

Max teljesítmény: 225 kW/306 LE / 5.800 1/min

Max. forgatónyomaték: 400 Nm / 1.200 – 5.000 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 6,0 s (automata sebességváltóval 6,1 s)

Max. sebesség: 250 km/h

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 8,5 l/100 km (automata sebességváltóval 8,4 l/100 km)

CO2-emisszió (EU): 199 g/km (automata sebességváltóval 195 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5

BMW 528i: Soros, hathengeres benzinmotor szegénykeverékes Második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection)

Összlökettérfogat: 2.996 cm3

Max teljesítmény: 190 kW/258 LE / 6.600 1/min

Max. forgatónyomaték: 310 Nm / 2.600 – 5.000 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 6,6 s (automata sebességváltóval 6,7 s)

Max. sebesség: 250 km/h

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 7,8 l/100 km (automata sebességváltóval 7,6 l/100 km)

CO2-emisszió (EU): 182 g/km (automata sebességváltóval 178 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5

BMW 523i: Soros, hathengeres benzinmotor szegénykeverékes Második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection)

Összlökettérfogat: 2.996 cm3

Max teljesítmény: 150 kW/204 LE / 6.100 1/min

Max. forgatónyomaték: 270 Nm / 1.500 – 4.250 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 7,9 s

Max. sebesség: 238 km/h (automata sebességváltóval 234 km/h)

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 7,6 l/100 km (automata sebességváltóval 7,6 l/100 km)

CO2-emisszió (EU): 177 g/km

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5

BMW 530d: Soros, hathengeres dízelmotor alumínium forgattyúházzal, változó turbinageometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel (piezo-befecskendező szelep, max. befecskendezési nyomás: 1.800 bar)

Összlökettérfogat: 2.993 cm3

Max teljesítmény: 180 kW/245 LE / 4.000 1/min

Max. forgatónyomaték: 540 Nm / 1.750 – 3.000 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 6,3 s

Max. sebesség: 250 km/h

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 6,3 l/100 km (automata sebességváltóval 6,2 l/100 km)

CO2-emisszió (EU): 166 g/km (automata sebességváltóval 162 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5


BMW 525d:
Soros, hathengeres dízelmotor alumínium forgattyúházzal, változó turbinageometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel (piezo- befecskendező szelepek, max. befecskendezési nyomás: 1.600 bar)

Összlökettérfogat: 2.993 cm3

Max teljesítmény: 150 kW/204 LE / 4.000 1/min

Max. forgatónyomaték: 450 Nm / 1.750 – 2.500 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 7,2 s

Max. sebesség: 236 km/h

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 6,2 l/100 km (automata sebességváltóval 6,1 l/100 km)

CO2-emisszió (EU): 162 g/km (automata sebességváltóval 161 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5

BMW 520d: Soros, négyhengeres dízelmotor alumínium forgattyúházzal, változó turbinageometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel (mágnes- befecskendező szelep, max. befecskendezési nyomás: 1.800 bar)

Összlökettérfogat: 1.995 cm3

Max teljesítmény: 135 kW/184 LE / 4.000 1/min

Max. forgatónyomaték: 380 Nm / 1.900 – 2.750 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]: 8,1 s (előzetes adat)

Max. sebesség: 227 km/h (automata sebességváltóval 225 km/h) (előzetes adatok)

Kombinált

üzemanyag-fogyasztás (EU): 5,0 l/100 km (automata sebességváltóval 5,2 l/100 km)

CO2-emisszió (EU): 132 g/km (automata sebességváltóval 137 g/km) (előzetes adatok)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás: EU 5

Hirdetés

Kiemelt Partnereink